Wat werkt het beste om succesvol zaken te doen met de Amerikaanse mediasector: een lokale sales agent inschakelen; presenteren op congressen; netwerken op beurzen, of; een gewoon een eigen vestiging openen?
Al deze vragen komen langs in een lekker korte en gratis sessie tijdens de Dutch Media Week. Een perfecte voorbereiding op de IBC, waar traditiegetrouw veel Amerikanen komen, of elke andere stap die je wilt nemen om met de VS zaken te doen.
Daarna kun je ’s middags eventueel ook naar het eveneens gratis Cross Media Café, ditmaal over Online Radio en Podcasts.
Datum: 4 september 2018
Tijdstip: 10.00 – 12.00 uur (inloop vanaf 9.30)
Locatie: Beeld en Geluid
Entree: gratis (inschrijven via Eventbrite van Media Perspectives)
Beeld en Geluid en Media Perspectives organiseren als eindpresentatie van het programma Dutch Media Innovators (DMI) een terugblik op het programma en welke wegen de verschillende deelnemers hebben bewandeld om voet aan de grond te krijgen op de Amerikaanse markt of hun export te vergroten.
Dit programma, lopend van november 2015 tot 1 juli 2018, richtte zich met name op het zakendoen in Californië, maar heeft ook andere delen van de VS aangedaan. Het programma is een publiek-privaat samenwerkingsverband en werd ondersteund door RVO en het consulaat in San Francisco in het kader van de PIB-regeling (Partners for International Business).
Daarnaast geven enkele andere experts hun visie weer op wat goed en minder goed werkt in het land van Trump, en hoe je een eigen PIB kunt opstarten.
09.30 inloop en koffie
10.00 introductie door Mir Wermuth, programmamanager Dutch Media Innovators
10.10 1ste paneldiscussie met enkele deelnemers van het Dutch Media Innovators (DMI)-programma:
Deze DMI-deelnemers vertellen welke keuzes zij hebben gemaakt om de Amerikaanse markt te veroveren.
10.40 Presentatie van onderzoeksresultaten door Marjan Inbar Blumberg, o.a. betrokken als US liaison van DMI, managing director van B. New York City, en daarvoor onder meer werkzaam als Digital Attaché bij het consulaat in New York.
In haar onderzoek heeft Marjan de belangrijkste beurzen, congressen, fondsen en netwerken op een rij gezet waar Nederlandse bedrijven goed gebruik van zouden kunnen maken. De resultaten zijn alvast hier te downloaden.
10.55 koffie- en netwerkpauze
11.10 2e paneldiscussie met:
11.40 Q&A
12.00 Einde
America 1st, Netherlands 2nd is onderdeel van Dutch Media Week, hét festival voor iedereen die van media houdt. De impact van media staat centraal tijdens de vele activiteiten die van 1-10 september a.s. op het festival in Hilversum plaatsvinden. Voor jong en oud, voor professional en publiek. Zo biedt het festival een podium aan jonge en talentvolle mediamakers om elkaar te ontmoeten en om hun werk te laten zien. Bezoekers krijgen een kijkje achter de schermen in de verschillende studio’s, ontmoeten bekende vloggers en presentatoren of doen mee aan een van de vele workshops voor het hele gezin.
Het festival wordt georganiseerd door Dutch Media Foundation en Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met Gemeente Hilversum.
Kijk voor het complete programma op dutchmediaweek.nl