4 september 2018

America 1st, Netherlands 2nd: zakendoen in en met de VS

Tickets Gratis

Datum & tijd

Dinsdag 4 september, 10-12 uur

Wat werkt het beste om succesvol zaken te doen met de Amerikaanse mediasector: een lokale sales agent inschakelen; presenteren op congressen; netwerken op beurzen, of; een gewoon een eigen vestiging openen?

Al deze vragen komen langs in een lekker korte en gratis sessie tijdens de Dutch Media Week. Een perfecte voorbereiding op de IBC, waar traditiegetrouw veel Amerikanen komen, of elke andere stap die je wilt nemen om met de VS zaken te doen.

Daarna kun je ’s middags eventueel ook naar het eveneens gratis Cross Media Café, ditmaal over Online Radio en Podcasts.

Datum: 4 september 2018
Tijdstip: 10.00 – 12.00 uur (inloop vanaf 9.30)
Locatie: Beeld en Geluid
Entree: gratis (inschrijven via Eventbrite van Media Perspectives)

Beeld en Geluid en Media Perspectives organiseren als eindpresentatie van het programma Dutch Media Innovators (DMI) een terugblik op het programma en welke wegen de verschillende deelnemers hebben bewandeld om voet aan de grond te krijgen op de Amerikaanse markt of hun export te vergroten.

Dit programma, lopend van november 2015 tot 1 juli 2018, richtte zich met name op het zakendoen in Californië, maar heeft ook andere delen van de VS aangedaan. Het programma is een publiek-privaat samenwerkingsverband en werd ondersteund door RVO en het consulaat in San Francisco in het kader van de PIB-regeling (Partners for International Business).

Daarnaast geven enkele andere experts hun visie weer op wat goed en minder goed werkt in het land van Trump, en hoe je een eigen PIB kunt opstarten.

Programma:

09.30 inloop en koffie

10.00 introductie door Mir Wermuth, programmamanager Dutch Media Innovators

10.10 1ste paneldiscussie met enkele deelnemers van het Dutch Media Innovators (DMI)-programma:

  • Johan Oomen is manager Kennis en Innovatie bij Beeld en Geluid. Daarnaast is hij als onderzoeker verbonden aan de Web en Media onderzoeksgroep van de Vrije Universiteit in Amsterdam en is hij bestuurslid van CLICKNL, het innovatienetwerk van de creatieve industrie.
  • Hans Disch richtte 24i Media op in 2009, samen met Martijn van Horssen. Sindsdien leidt hij het bedrijf als CSO. 24i groeide van innovatieve en disruptieve media tech startup uit tot een thought en market leader in TV apps.
  • Ralf Verhoef is oprichter Angry Bytes, een full service web agency met een eigen CMS, ABC Manager en PlayNow software voor second screen toepassingen.
  • Paul Valk, Business Development Manager bij TNO waar hij zich richt op de ontwikkeling van innovatieve ICT producten en tools voor de informatiemaatschappij en het licenseren van nieuwe technologie in het sport & media domein.
  • Vertegenwoordiger van MediaMonks

Deze DMI-deelnemers vertellen welke keuzes zij hebben gemaakt om de Amerikaanse markt te veroveren.

 

10.40 Presentatie van onderzoeksresultaten door Marjan Inbar Blumberg, o.a. betrokken als US liaison van DMI, managing director van B. New York City, en daarvoor onder meer werkzaam als Digital Attaché bij het consulaat in New York.

In haar onderzoek heeft Marjan de belangrijkste beurzen, congressen, fondsen en netwerken op een rij gezet waar Nederlandse bedrijven goed gebruik van zouden kunnen maken. De resultaten zijn alvast hier te downloaden.

10.55 koffie- en netwerkpauze

11.10 2e paneldiscussie met:

  • Marjan Blumberg, US liaison DMI (zie boven)
  • Danny Frietman, mede-oprichter van New Dutch Wave, het NL-platform dat ook in 2019 weer SXSW aan zal doen. Danny verzorgt met zijn Enterprise Summit ook de Nederlandse paviljoens op Mobile World Congres, Web Summit en Slush.
  • Stephan van de Wall van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), Business Development Coach voor de VS
  • Babak Mirzaie, co-founder en CEO van Expivi, een Nederlandse start-up die aan het begin staat van expansie naar de VS. Expivi maakt gepersonaliseerde productervaringen in 3D, 360°,VR en AR, en is winnaar van de DELL Entrepreneurs Major StartUp League.

11.40 Q&A

12.00 Einde

Dutch Media Week

America 1st, Netherlands 2nd is onderdeel van Dutch Media Week, hét festival voor iedereen die van media houdt. De impact van media staat centraal tijdens de vele activiteiten die van 1-10 september a.s. op het festival in Hilversum plaatsvinden. Voor jong en oud, voor professional en publiek. Zo biedt het festival een podium aan jonge en talentvolle mediamakers om elkaar te ontmoeten en om hun werk te laten zien. Bezoekers krijgen een kijkje achter de schermen in de verschillende studio’s, ontmoeten bekende vloggers en presentatoren of doen mee aan een van de vele workshops voor het hele gezin.

Het festival wordt georganiseerd door Dutch Media Foundation en Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met Gemeente Hilversum.

Kijk voor het complete programma op dutchmediaweek.nl