Het Cross Media Café over Games in de mix vond plaats op dinsdag 24 april 2007. Thema’s; spelletjes die televisieseries promoten, spelletjes op televisie en spelletjes die televisie, internet en mobiel combineren. U kunt hieronder het programma bekijken. De uitgebreide reportage van het event vindt u op deze pagina. De presentaties worden nog deze week online gezet!
Programma
14.00 Ontvangst
Kom vroeg en speel met uw collega’s! Verschillende sprekers en hun bedrijven zullen voor en na de bijeenkomst, en in de pauze, hun spellen tonen. Laat ons zien hoe goed u bent.
14.30-15.00 De Nederlandse games industrie
• Mark H. Overmars, Institute of Information and Computing Sciences, Utrecht University
• Seth van der Meer, Voorzitter Nederlandse Gamedagen (NLGD), bestuurslid Benelux Game Initiative
15.00-15.30 Pitch sessie!
15.30-16.00 Koffiepauze en speelkwartier
16.00-16.20 In gesprek met een spelletjes pionier
• Mark van Berkel, oprichter van INTELLYGENTS – a 2waytraffic company. Van Berkel werkte bij Endemol, ontwikkelde met zijn eigen bedrijf Intellygents succesvolle formats als ‘That’s the question’, en is nu samen met Intellygents onderdeel van 2Waytraffic. Een gesprek over games en cross mediale formats.
16.20-17.05 Case studies TV en games
• Roger ter Heide, Whyrobbierocks introduceert vanaf 27 maart de online versie van het succesvolle programma Holland’s Next Top Model.
• Marnix Koolhaas, VPRO . De Geschiedenisquiz, de Voetbalquiz, de Stripquiz en de Schaatsquiz laten kijkers en website bezoekers tegen elkaar spelen. Dat blijken verslavende spelletjes.
• Bruno Felix. Submarine ontwikkelde Kruistocht in Spijkerbroek – een game om de film te promoten – en onderzoekt op dit moment de internationale mogelijkheden van dit soort spellen.
17.05-17.30 De toekomst van Play Along games
• Jeroen Elfferich, CEO, ExMachina .
17.30 Borrel
Locatie
Studio 4 in Studiocentrum aan Mediaweg in Mediapark Hilversum (zie routebeschrijving en plattegrond)