6 oktober 2014

Workshop waardecreatie – Haal meer uit je creatieve onderneming!

Datum & tijd

2014-10-06 12:00:00

Villa Heideheuvel, Media Park Hilversum


Is de taxi app Uber echt $17 miljard waard? En vakantiewoningen app Airbnb $10 miljard? De kranten staan vol van bedrijven die voor grote bedragen worden overgenomen, terwijl ze geen of minimale omzet draaien. Laat staan winst. 

In de workshop waardecreatie gaat financieel expert Micha Zwaaf hier verder op in. De mediasector is dynamisch en mediabedrijven zijn bij uitstek in staat om waarde te creëren, op basis waarvan nieuwe business en verdienmodellen ontwikkeld kunnen worden. Hoe kijken investeerders naar de waarde van mediabedrijven? Welke strategische keuzes dragen bij aan het vergroten van de waarde van je bedrijf?

Vragen die aan bod komen zijn onder andere:

  • Welke waarde creëer ik als bedrijf en voor wie?
  • Wat is mijn bedrijf meer dan de producten of diensten die we leveren?
  • Hoe haal ik meer uit mijn onderneming?
  • Hoe haal ik investeerders aan boord om groei te financieren?

Kortom, we bespreken waar een bedrijf aan moet voldoen om investeerbaar te zijn. We hopen je te inspireren met nieuwe ideeën over groeistrategieën die de waarde van je bedrijf vergroten. Deelnemers aan de workshop krijgen een exemplaar van Micha’s boek Wat schuift het? aangeboden.

De workshop wordt gegeven door Micha Zwaaf van IMX Capital, een internationaal financieel specialist op dit terrein. Tijdens zijn carrière als portfoliomanager en buy-side analyst bij ABN AMRO heeft hij geïnvesteerd in bedrijven in branches, zoals Internet, Internet-Related Technologies, TV, Film, Advertising, Publishing, Radio, Music, Cable & Satellite en Gaming. Micha is tevens auteur van het boek Wat schuift het? Haal meer uit je onderneming.

Hij zal tijdens de workshop laten zien dat (financiële) waardecreatie niet hetzelfde is als winstmaximalisatie, en je vragen beantwoorden vanuit zijn ervaring in het internationale investeerdersspeelveld in media- en technologiebedrijven. Ook zal hij op de cases en vragen van de deelnemers inspelen, waardoor je een indruk krijgt hoe je op waardecreatie kunt sturen en daarmee een actieve groeistrategie kunt opbouwen. Tenslotte komt ook de waardering van bedrijven aan bod.

Datum: maandag 6 oktober 2014

Tijden: 14.00 start workshop (inloop 13.30), einde 17.00

Locatie: Villa Heideheuvel, Mediapark Hilversum

Kosten: €65,- inclusief een gratis exemplaar van Wat Schuift Het?