Business Model You
19 november 2019

Workshop Business Model You

Tickets €35 (incl. boek Business Model You)

Datum & tijd

19 november 17:30-20:00

Merk je dat je de balans tussen werk en privé kwijt raakt omdat je als ondernemer altijd ‘aan’ staat? Zoek je juist meer uitdaging of word je onzeker als je denkt aan de groei van je onderneming en jouw rol daarbinnen? De workshop Business Model You, die Media Perspectives in samenwerking Growthmatters organiseert, helpt je om aan de slag te gaan met jouw toekomst als ondernemer, ZZP’er of ondernemende werknemer.

Het zijn spannende tijden om als ondernemer of ZZP’er aan de slag te gaan en blijven. Opdrachten werven, het juiste talent aantrekken, een goed businessmodel definiëren… Maar ook op inhoudelijke gebied verandert er voor veel ondernemers veel door de technologische ontwikkelingen die zich in rap tempo voltrekken. Welke impact hebben de veranderingen op jouw werkzaamheden en jouw onderneming? Is jouw onderneming/werk over vijf jaar nog hetzelfde? Wat vind je leuk, welke waarde voeg je toe als mens én ondernemer? Deze workshop Business Model You geeft je een steuntje in de rug om erachter te komen welke kant je op wilt met jouw loopbaan en onderneming.

Business Model You is gebaseerd op het Business Model Canvas van Alexander Osterwalder, één-pagina-Canvas-methode, die al duizenden organisaties en personen wereldwijd heeft geholpen zichzelf opnieuw uit te vinden.

Na de workshop:

  • Weet je welke veranderingen er gaande zijn en hoe die jouw werksituatie beïnvloeden;
  • Heb je een helder beeld van je persoonlijke situatie en weet je waar de knelpunten/uitdagingen en actiepunten liggen;
  • Kun je concreet aan de slag met een persoonlijk actieplan

Programma

Datum: Dinsdag 19 november
Locatie: SWITCH ON/OFF, container Joop van den Endeplein
Kosten: €35,- (inclusief boek Business Model You)

17.30 Inloop met soep en broodjes
18.00 Introductie Business Model You door Gerard Scheenstra en Rick van Dijk
19.00 Zelf aan de slag met Business Model You
20.00 Afsluiting met een borrel

Over Gerard Scheenstra

Gerard Scheenstra is creatieve ondernemer, bedrijfskundige, coach en gastdocent/spreker. Sinds 1986 is hij werkzaam in het bedrijfsleven en hij is al een kleine twintig jaar actief als meervoudig ondernemer en coach. Verandering is de enige zekerheid, aldus Gerard: “Disrupt or be disrupted is the new normal”. Vanuit het business label Knowvium heeft hij o.a. de Meten Coachen Actie (MCA) Methode ontwikkeld en past die toe als coach en business coach.

Over Rick van Dijk

Rick van Dijk werkt sinds 2015 als zelfstandig ondernemer. Hij is binnen Media Perspectives onder meer verantwoordelijk voor het MediaMatters-programma. Daarin worden de oplossingen van startups en scale-ups gekoppeld aan de uitdagingen van mediabedrijven. Daarnaast heeft hij de opleiding tot coach duurzame inzetbaarheid volgens de Meten Coachen Actie-methode succesvol afgerond.