Mediamores voor journalisten en programmamakers
Samen met de Media Academie organiseert iMMovator vanaf 6 december try-outs. Dit zijn lunchworkshops bij de Media Academie, voorafgaand aan een Cross Media Café. De eerste try-out is gepland op dinsdag 6 december vanaf 12.45 uur en duurt een uur. Het onderwerp is ‘Mediamores in de praktijk’ en is met name bedoeld voor journalisten en programmamakers. De try-out zal worden gegeven door Jan van Vegchel . Daarna bent u van harte welkom op het Cross Media Café over mobiel.
Verslaggevers die ‘undercover’gaan. Criminelen noemen met naam en toenaam. Irritante reaguurders verwijderen van uw site. Wat mag wel en wat mag niet? Journalisten, programmamakers en nieuwe-mediaredacteuren moeten zich houden aan regels. Voorschriften die soms in juridisch beton zijn gegoten, maar soms ook zijn gebaseerd op niet-formele afspraken (zoals de Leidraad van de Raad voor de Journalistiek) en ‘gentlemen’s agreements’ (zoals de embargo-regels). Deze try-out geeft een inkijkje in het woud van regels, voetangels en valkuilen. Trainer, journalist en auteur Jan van Vegchel neemt u mee op het spannende pad van het recht in de mediapraktijk.
Inschrijven
Voor wie: voor journalisten en programmamakers en andere media professionals die te maken hebben met de problematiek hierboven beschreven.
Waar: Villa Heideheuvel, Media Academie, Media Park Hilversum.
Tijden: 12u45-13u45
Kosten: € 10,00 (inclusief eenvoudige lunch, ter plekke te voldoen)
Wilt u meer te weten komen over de regels en voorschriften voor journalisten en programmamakers? Wilt u meediscussiëren over wat wel en niet kan en mag in de mediapraktijk? Schrijf u dan hieronder in voor deze try-out van de Media Academie. (Inschrijven is in verband met catering en het beperkt aantal plaatsen noodzakelijk)
Achtergrondinformatie try outs
Doel van de try-outs is te beoordelen of een onderwerp voldoende leeft en inhoudelijke discussies oproept. Als dit het geval is, kan het onderwerp worden opgenomen als training in het opleidingsaanbod van de Media Academie. Voor iMMovator leden een mogelijkheid om kennis te maken met het onderwerp, uw eigen kennis te toetsen, uw mening te geven over de try-out en natuurlijk te netwerken. Voor de Media Academie een mooie manier om direct feedback van de markt te krijgen op nieuwe trainingsonderwerpen. De try-out sluit qua timing aan op het Cross Media Café later die middag. Als u dus toch al de middag had vrijgemaakt in uw agenda voor een middag voorlichting en netwerken, is dit gemakkelijk te combineren.