27 maart 2012

Try-out: ‘Grab the headlines! Maar hoe?’

Datum & tijd

2012-03-27 13:15:00
Voor iedereen die een opvallend persbericht wil leren schrijven!!
Samen met de Media Academie organiseert iMMovator try-outs: lunchworkshops bij de Media Academie, voorafgaand aan een Cross Media Cafe. De eerstvolgende try-out is gepland op dinsdag 27 maart vanaf 12.15 en duurt een uur. Het onderwerp is 'Grab the headlines! Maar hoe?' en is bedoeld voor iedereen die een goed persbericht wil leren schrijven. De try-out zal worden gegeven door Bas Nieuwenhuijsen, journalist van Spreekbuis. Na de try-out bent u van harte welkom op het Cross Media Cafe over Nieuwe Uitgeefconcepten.
 
U heeft nieuws te melden en daar wilt u uiteraard zoveel mogelijk aandacht voor in de media. Hoe zorgt u daarvoor? Met een bijzondere viral? Kan, maar dat vraagt een flinke investering, terwijl het resultaat onvoorspelbaar is en een tijd op zich laat wachten. Waarom niet een ouderwets persbericht de wereld insturen? Omdat een nieuwerwets persbericht de beste keus is!

Redacties voelen zich gauw bedolven onder de persberichten. Het uwe moet er dus uit springen. Hoe u dat voor elkaar krijgt, staat op 27 maart centraal tijdens de try-out van de Media Academie. Trainer en journalist Bas Nieuwenhuijsen reikt u de ins en outs van goede persberichten op een dienblaadje aan. Hoe brengt u uw boodschap over, zodanig dat deze uw doelgroep wél bereikt en het de publiciteit oplevert die u voor ogen heeft?
 
Inschrijven
Voor wie: voor iedereen die een goed persbericht wil leren schrijven
Waar: Villa Heideheuvel, Media Academie, Media Park Hilversum
Tijden: 12u15-13u15, inloop vanaf 11.45u
Kosten: 10,00  (inclusief eenvoudige lunch, ter plekke contant en gepast te voldoen)
 
Inschrijven is in verband met catering en het beperkt aantal plaatsen noodzakelijk.
 
Achtergrondinformatie try-outs

Doel van de try-outs is te beoordelen of een onderwerp voldoende leeft en inhoudelijke discussies oproept. Als dit het geval is, kan het onderwerp worden opgenomen als training in het opleidingsaanbod van de Media Academie. Voor iMMovator leden een mogelijkheid om kennis te maken met het onderwerp, uw eigen kennis te toetsen, uw mening te geven over de try-out en natuurlijk te netwerken. Voor de Media Academie is het een mooie manier om direct feedback van de markt te krijgen op nieuwe trainingsonderwerpen. De try-out sluit qua timing aan op het Cross Media Cafe later die middag. Als u dus toch al de middag had vrijgemaakt in uw agenda voor een middag voorlichting en netwerken, is dit gemakkelijk te combineren.