16 november 2016

Technology Update: Hoe maak je goede 360° mediacontent?

Datum & tijd

2016-11-16 09:00:00

SWITCH, Media Park

Op 16 november organiseert iMMovator op het Media Park een Technology Update over het maken van 360° mediacontent. Welke zintuigen zijn belangrijk om je het gevoel te geven dat je daadwerkelijk in een andere wereld aanwezig bent? Voor wat voor type producties is 360 ° content het meest geschikt? Tijdens deze bijeenkomst zal Nicolas Lodge van Lodgical Media Solutions ingaan op de verschillende grondbeginselen van de psychologische werking in zogenaamde immersive media, en de menselijke zintuigen die van belang zijn om te begrijpen hoe je als producent of maker immersive media benadert. Aan de hand van een aantal voorbeelden zal Nicolas ook terugkijken in de geschiedenis om te laten zien hoe geavanceerd immersive media al in het verleden waren (met name in de jaren 50) en wie zich hier toen al mee bezig hielden, en wat we hier dus van kunnen leren. Tot slot zal hij ook zijn visie geven over de toekomst en ontwikkeling van immersive.

Let op: het maximum aantal deelnemers voor deze sessie is bereikt. Wil je toch graag bij de sessie zijn? Stuur dan een e-mail naar Nikki van Willigen voor een plekje op de reservelijst. Bij een afmelding krijg je van haar bericht over het vrijgekomen plekje. 

De voertaal van deze masterclass is Engels.

Wanneer: 16 november 2016
Waar: Switch, Mediapark
Bijzonderheden: Engelstalig

Programma:

9:30    Inloop met koffie & thee
10:00  Start masterclass
10:45  Pauze
10:55  Vervolg masterclass en gelegenheid voor Q&A
11:30  Netwerklunch

Biografie: Nicolas Lodge, Media Technology Consultant , Lodgical Media Solutions

Dr. Nicolas Lodge heeft grotendeels zijn carrière besteed aan het onderzoeken, ontwikkelen en de het in de markt zetten van vooruitstrevende televisie en media technologieën. Tijdens zijn loopbaan heeft hij verschillende bekroonde Europese broadcast technologieën geïnitieerd, en zich daarnaast ingezet voor zintuigelijk beperkte mediagebruikers.  In de jaren 90 was hij hoofd strategisch R&D van de commerciële omroepen in het Verenigd Koninkrijk. Momenteel runt Nicolas zijn eigen succesvolle technologie-consultancy Lodgical Media Solutions.