Loop je rond met een nieuw idee voor je organisatie of afdeling? Laat je business idee gratis checken tijdens de speed business modeling sessies van Media Future Week! In de Business Modeling Bus op de André van Duin Boulevard op het Media Park staan experts voor je klaar om je in een half uur gratis kennis te laten maken met bekende business modeling methoden zoals het Canvas en het STOF model.
Media Future Week (MFW) is een event op het Media Park waar studenten en docenten van hogescholen in vier dagen werken aan cases uit het bedrijfsleven. Ze worden daarbij ondersteund door inspirerende sprekers en creatieve sessies. Woensdag 21 mei staat in het teken van Business Models. De deelnemers gaan aan de slag met het business model van hun idee. Daarvoor halen we een aantal adviseurs naar het Media Park om hen op weg te helpen. Deze adviseurs zijn ook een aantal sessies beschikbaar voor bedrijven!
Altijd al eens willen sparren met een expert over jouw business model? Heb je een nieuw idee dat je wilt toetsen? Onderzoeken of er andere verdienmodellen passen bij jouw organisatie of afdeling? Kom dan op 21 mei naar de Business Modeling Bus op het Media Park in Hilversum en laat je in een half uur adviseren op het gebied van business modeling. 30 minuten is kort, maar we proberen de opbrengst zo concreet mogelijk te laten zijn.
De sessies vinden plaats op woensdag 21 mei tussen 12.00-13.30 uur en 16.00-17.00 en duren een half uur. De sessies vinden plaats op afspraak. Voor deelname, stuur een e-mail naar marlies.hakvoort@immovator.nl.
De experts die voor je klaar staan kunnen je business model bijvoorbeeld op simpele wijze op 1 A4 weergeven door gebruik te maken van de Canvas Business Modeling methode. Het model geeft je eenvoudig en overzichtelijk inzicht in je organisatie en in de innovatiekansen. Maar het dient ook als uitgangspunt voor interne discussie, beslistool (wat gaan we wel en niet doen) en de combinatie van de verschillende bouwstenen vormen eigenlijk al je pitch.
Of laat je introduceren in het STOF model, dat verschillende aspecten van het business model beschrijft aan de hand van vier perspectieven: het Service perspectief (de dienst, de waardepropositie en de beoogde doelgroep), het Technologie perspectief (de technische functionaliteit en architectuur om de dienst te kunnen leveren), het Organisatie perspectief (benodigde middelen, activiteiten, partners en samenwerkingen) en het Financieel perspectief (verdienmodel).
Tijdens MFW gaan studenten en docenten in teams aan de slag met cases uit het bedrijfsleven. Ze krijgen in vier dagen een topprogramma voorgeschoteld met lezingen van internationale topsprekers en Nederlandse experts en een uitgebreid co-creatie programma. Aan het einde van de week presenteren ze hun oplossingen aan de casepartners. Dit jaar wordt er gewerkt aan cases van gemeente Hilversum / Media Park, Stichting Veronica, Angry Bytes, Dasym Investments en Beeld en Geluid. Het thema van MFW14 is ‘media responsibility’.
Dit side-event van MFWF14 word je mede aangeboden door Hilversum Mediastad.