SPOT en Broadcast Magazine organiseren op dinsdag 1 oktober het Second Screen Seminar op locatie bij BNN. Tijdens dit seminar krijgt een zestal bouwers van second screen apps de gelegenheid om hun app te demonstreren. De bouwers kunnen zich nomineren voor een plek op het podium en bezoekers kunnen zich aanmelden.
Second screen verrijkt de kijkbeleving en het kijkplezier van live televisie kijken. De extra interactie die multi-screening mogelijk maakt, resulteert in verhoogde betrokkenheid van de kijker. Televisie kijken wordt boeiender en de sociale beleving moedigt het kijken naar tv-programma’s en -commercials aan. Onderzoek wijst uit dat de gecombineerde inzet van tv- en online reclame de grootste invloed heeft op online surfgedrag naar het product of merk van adverteerders. Second screengebruik biedt volop kansen voor televisiezenders en -adverteerders.
Bouwers bekend:
SPOT en Broadcast Magazine dagen bouwers van second screen apps uit om te laten zien waarom hun app juist die extra kijkbeleving biedt of waarom hun app voor adverterend Nederland zo interessant is. Na een selectie procedure zijn de volgende bouwers gekozen om hun second screen app te tonen:
ExMachina
Angry Bytes
IN10 & Ster
Infostrada Interactive
Noterik
Veronica Uitgeverij
Bezoekers kunnen zich nu aanmelden
Het Second Screen Seminar zal op dinsdag 1 oktober plaatsvinden bij BNN in Hilversum. De ontvangst is om 15.00 uur. Het definitieve programma wordt over enkele weken bekendgemaakt zodra een keuze is gemaakt uit de genomineerden. Jeroen te Nuijl, hoofdredacteur van Broadcast Magazine, fungeert op 1 oktober als moderator.