De ontwikkelingen voor internationaal digitaal zakendoen gaan snel. De binnenlandse markt raakt zo langzamerhand verzadigd en de concurrentiedruk vanuit het buitenland wordt steeds groter. Denk daarbij aan het succes van webshops als Amazon, Ebay en Alibaba die aan de Nederlandse poort staan te rammelen. Hoe gaat u als ondernemer met deze internationale druk om?
Tijdens Road2DigitalExport kijken we hoe u zich als ondernemer meer op het buitenland kunt richten en hoe u uw concurrentie het hoofd kunt bieden en groei kunt realiseren. Speciaal voor ondernemers die via internet (webshop) B2C verkopen en die met hun webshop buitenlandse markten willen gaan bewerken.
Datum: dinsdag 16 mei 2017
Tijd: 13:30 – 18:00
Waar: Blokhoeve 2, 3438 LC Nieuwegein
Deelname: € 50,-
Meld u direct aan
Het aantal consumenten dat online aankopen doet over de grens groeit. Net als het aantal buitenlandse aanbieders. Nederlandse webshops zullen zich de komende jaren meer op het buitenland moeten richten. Maar wat komt daarbij kijken? Hoe ziet de doelgroep eruit in het land waar u uw webshop wilt uitrollen? Wilt u dit doen met een eigen webshop of via een marktplaats? Hoe gaat u dan om met internationale content? Veel vragen om te beantwoorden voordat u een volgende stap zet.
Rondetafelgesprekken
Tijdens verschillende rondetafelgesprekken gaat u in gesprek en wisselt u ervaringen uit met collega-ondernemers en deskundigen op onderwerpen in relatie tot digitaal internationaal ondernemen. Ook passeren de webshopontwikkelingen in andere EU-landen de revue. Hierdoor krijgt u een beter beeld hoe u een nieuwe markt kunt veroveren met een webshop.
Programma
13:30 Inloop en registratie deelnemers
14:00 Opening door André Sterk, Kamer van Koophandel
14:10 The Current State of Cross-border E-commerce in Europe door Jesse Weltevreden, Hogeschool van Amsterdam
14:50 CrossYourBordersWebtool door Hans Siebum van Salesupply en Dennis Raadschelders, DPD
15:10 Pauze
15:30 Ronde tafels, sessie 1
16:15 Ronde tafels, sessie 2
17:00 Netwerkborrel met hapjes