Op donderdag 25 april a.s. organiseren de vier JIC’s, NLO, NOM, SKO en STIR, een bijeenkomst waarbij de hoogtepunten van de buitenlandse congressen over media en mediaonderzoek worden gepresenteerd. Daarnaast wordt het Media:Tijd project gepresenteerd.
Verschillende sprekers zullen hun bezoek aan één van de internationale congressen samenvatten. Op het programma staan bijdragen van:
Lex van Meurs (Intomart GfK) zorgt voor een passende afsluiting van de middag.
De presentatie is in handen van Frans Kok (STIR).
Media:Tijd
Daarnaast wordt het Media:Tijd project gepresenteerd. De gelegenheid wordt ook aangegrepen om de contracten te tekenen met de uitvoerende onderzoeksbureau.
Media:Tijd is een unieke samenwerking tussen vijf partijen: het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en de vier landelijke mediabereiksonderzoeken, namelijk NOM, NLO, SKO en STIR. Daarnaast werken vier JIC partners mee aan het project: BVA, PMA, SPOT, NPO.
Het Media:Tijd project bestaat uit 2 onderdelen: een tijdbestedingonderzoek en een data hub. In het tijdbestedingonderzoek wordt het mediagebruik zo specifiek mogelijk in kaart gebracht. Door alle media in één onderzoek te meten, wordt inzicht verkregen in het multimediale gedrag van het Nederlandse publiek. Dit onderzoek zal worden uitgevoerd door Intomart GFK.
Het tijdbestedingonderzoek zal vervolgens als basis dienen voor een datahub waarin door middel van datafusie de data van de verschillende mediabereiksonderzoeken aan elkaar wordt gekoppeld. De intentie is om deze datafusie door het Britse RSMB te laten uitvoeren.
Datum: 25 april
Tijden: 15.30-17.30
Locatie: Gummmbar Amsterdam
Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar jeanne@stir.nl en voor meer informatie bezoek de site van SPOT.