4 oktober 2022

On demand / Off demand

Tickets 0,- (Gratis)

*Onderdeel van Business Day tijdens Dutch Media Week*

De media industrie richt zich meer en meer op abonnementen. Veel mensen betalen maandelijks voor video diensten, online muziek, betaalde email nieuwsbrieven en nog veel meer.

Nu er steeds meer online aanbod komt, veranderen de abonnementsvormen ook. Wat zijn de ontwikkelingen op dit gebied? Hoeveel abonnementen willen en kunnen we aan? Houden de nationale platforms stand in het internationale geweld? Hoe ontwikkelen zich SVOD, TVOD en AVOD en welke share of wallet weten ze te pakken?

Sprekers

  • Sjoerd Pennekamp is Directeur van de Stiching KijkOnderzoek (SKO) onderdeel van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Waar kijkt Nederland naar? Welke verschuivingen ontstaan door de verschillende abonnee diensten? Het antwoord bevat een tipje van de sluier over de nieuwe onderzoeksaanpak.
  • Mezen Dannawi is de Manager van NPO Start en NPO Plus. NPO Start wil het publieke alternatief zijn voor de andere grote streamingdiensten met eigen programmering en meer gebruiksgemak. Hoe wordt deze ambitie gerealiseerd?
  • Maarten Walraven-Freeling is Head of Operations bij Symphony, een nieuwe videodienst met klassieke muziek. Hoe pakken zij als niche dienst de werving van betalende abonnees aan?
  • Ralf Roex, Zakelijke Directeur Cinetree. Cinetree biedt abonees een unieke verzameling films & documentaires. Wekelijks selecteert Cinetree samen met makers, liefhebbers en experts nieuwe titels – iedere film wordt persoonlijk ingeleid en van context voorzien. Hoe werft en behoudt Cinetree haar abonees en wat zijn de plannen voor de toekomst?

Praktische informatie

On demand / Off demand zal plaatsvinden op dinsdag 4 oktober en is via een gratis livestream te volgen.

De bijeenkomst duurt van 11.30 – 12.30 uur. Er is geen pauze tussendoor.

Heb jij een vraag over het event of voor een van de sprekers? Je kunt je vraag alvast stellen via communicatie@mediaperspectives.nl.