12 februari 2015

MWG Mediacongres 2015 ‘No Ads Today’

Tickets Vanaf €425,-

Datum & tijd

2015-02-12 08:00:00

Transformatorhuis

Donderdag 12 februari 2015 wordt voor de 44e keer het congres gehouden. Dit jaar op een nieuwe locatie, het Transformatorhuis op het Westergasterrein in Amsterdam. Centraal staat de vraag of reclame er in de toekomst anders uit zal zien.

Thema: No ads today
Per dag worden we aan ongeveer 600 reclameboodschappen blootgesteld. Bewust en/of onbewust worden we steeds beter in het mijden van boodschappen. Het bereiken van de juiste doelgroep wordt daarom steeds moeilijker. Tijdens het congres gaan we daarom in op vragen als:

  • Hoe gaan bureaus, adverteerders en media-exploitanten hier slim mee om?
  • Pakken reclamemakers hun vak anders aan?
  • En wat denken onderzoekers, wetenschappers en theoretici van deze ontwikkeling?

Programma en sprekers
Inmiddels toegevoegd zijn onder anderen Bert Habets (CEO RTL Nederland) en Peter de Mönnink (CEO Sanoma/SBS). Ook Josh Grau, Director Brand Strategy Twitter, Debbie Weinstein, Director Brand Solutions & Innovations Google, en Rob Newlan, Creative Director Facebook, zullen spreken.

Naast presentaties vindt er ook een debat en een discussie plaats.
Trouw-hoofdredacteur Cees van der Laan gaat in debat met Sjuul Paradijs hoofdredacteur Telegraaf, over commercie en journalistiek. ​
De discussie over advertising gaat tussen reclameman Aad Kuiper, Partner Alfred, Innovator Tom de Bruyne (Founder Sue Amsterdam), Merkenstrateeg Ronald Voorn, Associate Partner Brand & Business Architects en adverteerders Herman Holtus, Managing Director Coroos en Erik van Engelen, Commercieel Directeur Eneco.

De volledige lijst van de sprekers is:
Aad Kuijper - Reclameman en Partner Alfred 
Bert Habets - CEO RTL Nederland
Bob Stehmann- Chief Marketing Officer ASR 
Cees van der Laan - Hoofdredacteur Trouw 
Debbie Weinstein- Director Brand Solutions & Innovations Google  
Eric Scherder - Hoogleraar klinische neuropsychologie VU 
Erik van Engelen- Commercieel Directeur Eneco 
Eva Gouwens – General Manager Tony's Chocolonely 
Herman Holtus - Managing Director Coroos 
Josh Grau - Director Brand Strategy Twitter 
Madeleine van Schendel - Commercial Strategies Mister Sam 
Michiel Dieperink - Managing Director Fuse 
Midas Kwant – Scholier en jonge ondernemer
Nico Dijkshoorn - Huisdichter
Peter de Mönnink - CEO SBS/Sanoma 
Rens de Jong - moderator
Rob Newlan - Creative Director Facebook  
Ronald Voorn - Associate Partner Brand & Business Architects 
Sjuul Paradijs - Hoofdredacteur Telegraaf 
Teun Gautier - Vereniging Veronica & Free Press Unlimited
Thimon de Jong - Trendwatcher 
Tom de Bruyne - Founder SUE Amsterdam 

Het congres gaat niet op zoek naar consensus, maar juist naar uitgesproken opinies, meningen en ideeën. Is ‘oud’ eigenlijk wel oud en is ‘nieuw’ wel zo nieuw?  Kortom, presentaties en discussies die vuurwerk beloven. Moderator is Rens de Jong.

Inschrijven

Inschrijven voor het congres kan via www.mwg.nl/congres. MWG-leden profiteren van de speciale ledenprijs en leden van IAB, IPAN, ACDN en VEA ontvangen partnerkorting.