Donderdag 12 februari 2015 wordt voor de 44e keer het congres gehouden. Dit jaar op een nieuwe locatie, het Transformatorhuis op het Westergasterrein in Amsterdam. Centraal staat de vraag of reclame er in de toekomst anders uit zal zien.
Thema: No ads today
Per dag worden we aan ongeveer 600 reclameboodschappen blootgesteld. Bewust en/of onbewust worden we steeds beter in het mijden van boodschappen. Het bereiken van de juiste doelgroep wordt daarom steeds moeilijker. Tijdens het congres gaan we daarom in op vragen als:
Programma en sprekers
Inmiddels toegevoegd zijn onder anderen Bert Habets (CEO RTL Nederland) en Peter de Mönnink (CEO Sanoma/SBS). Ook Josh Grau, Director Brand Strategy Twitter, Debbie Weinstein, Director Brand Solutions & Innovations Google, en Rob Newlan, Creative Director Facebook, zullen spreken.
Naast presentaties vindt er ook een debat en een discussie plaats.
Trouw-hoofdredacteur Cees van der Laan gaat in debat met Sjuul Paradijs hoofdredacteur Telegraaf, over commercie en journalistiek.
De discussie over advertising gaat tussen reclameman Aad Kuiper, Partner Alfred, Innovator Tom de Bruyne (Founder Sue Amsterdam), Merkenstrateeg Ronald Voorn, Associate Partner Brand & Business Architects en adverteerders Herman Holtus, Managing Director Coroos en Erik van Engelen, Commercieel Directeur Eneco.
De volledige lijst van de sprekers is:
Aad Kuijper - Reclameman en Partner Alfred
Bert Habets - CEO RTL Nederland
Bob Stehmann- Chief Marketing Officer ASR
Cees van der Laan - Hoofdredacteur Trouw
Debbie Weinstein- Director Brand Solutions & Innovations Google
Eric Scherder - Hoogleraar klinische neuropsychologie VU
Erik van Engelen- Commercieel Directeur Eneco
Eva Gouwens – General Manager Tony's Chocolonely
Herman Holtus - Managing Director Coroos
Josh Grau - Director Brand Strategy Twitter
Madeleine van Schendel - Commercial Strategies Mister Sam
Michiel Dieperink - Managing Director Fuse
Midas Kwant – Scholier en jonge ondernemer
Nico Dijkshoorn - Huisdichter
Peter de Mönnink - CEO SBS/Sanoma
Rens de Jong - moderator
Rob Newlan - Creative Director Facebook
Ronald Voorn - Associate Partner Brand & Business Architects
Sjuul Paradijs - Hoofdredacteur Telegraaf
Teun Gautier - Vereniging Veronica & Free Press Unlimited
Thimon de Jong - Trendwatcher
Tom de Bruyne - Founder SUE Amsterdam
Het congres gaat niet op zoek naar consensus, maar juist naar uitgesproken opinies, meningen en ideeën. Is ‘oud’ eigenlijk wel oud en is ‘nieuw’ wel zo nieuw? Kortom, presentaties en discussies die vuurwerk beloven. Moderator is Rens de Jong.
Inschrijven
Inschrijven voor het congres kan via www.mwg.nl/congres. MWG-leden profiteren van de speciale ledenprijs en leden van IAB, IPAN, ACDN en VEA ontvangen partnerkorting.