We kijken terug op een zeer geslaagde editie van Mediapark Jaarcongres! Een dag die begon met de nieuwste cijfers van GfK en een geweldige keynote speech van Matt Locke over nieuwe manieren van storytelling en persoonlijke streams. Jan de Jong lichtte voor de pauze de strategie van NOS toe om iedereen, en dan met name ook jongeren, te bereiken. Vervolgens ging het publiek uiteen in diverse, drukbezochte expertsessies over o.a. het veranderende televisielandschap, data strategie en start-ups.
Na de lunchpauze kwamen nieuwe videomakers aan bod op het podium, met de jonge ondernemers van GoSpooky over snapchat, Ingrid Walschot (NTR) over de interactieve docu ‘Jheronimus Bosch, de Tuin der Lusten’ en Sanne Cousijn (Blackframe) over de internethitserie ‘De meisjes van Thijs’. Jildou van der Bijl (LINDA TV) ging in gesprek met dagvoorzitter Rens de Jong over de online video strategie van LINDA, waar bereik, data en social centraal staan. Wendy Bernfeld (Rights Stuff) liet zien hoe de markt voor online video nu snel verandert en zeer internationaal aan het worden is, en welke mogelijkheden dit biedt voor lokale platforms en onafhankelijke makers.
Tijdens het laatste deel van MPJC kwamen de grotere spelers in het videolandschap aan bod. Pim Schmitz (Talpa) gaf een openhartig interview over de export van formats naar China en ook Michiel Duijvendijk (NEP) benadrukte dat we internationaal als klein landje eigenlijk best goed meedoen! Tenslotte deelden Geert-Jan van der Snoek (TMG), Jan Riemens (Zoomin.TV), Bert Habets (RTL) en Henk Hagoort (NPO) hun visie.
Het MPJC is op diverse manieren vastgelegd. Bekijk het overzicht via Media (menu rechts) of onderstaande links:
Foto’s:
Video’s:
Verslagen:
Radio:
Twitterverslag:
Pers:
En lees hieronder wat de pers schreef over MPJC:
Verslag MPJC
Ziggo Sport
Matt Locke
Jan de Jong
David Mühle
Wendy Bernfeld
Pim Schmitz
Michiel van Duijvendijk
Geert-Jan van der Snoek
Bert Habets
Jan Riemens
Henk Hagoort
Expertsessies
ReThinking Media special The Video Age, in samenwerking met Mediapark Jaarcongres
Het MPJC brengt de televisie, uitgevers, internet, reclame, ICT en telecom wereld samen en geeft inzicht in de stand van zaken in de mediawereld, gericht op innovatie en inspiratie. Het MPJC kijkt naar de actuele ontwikkelingen in Nederland, laat prominenten uit de industrie aan het woord, geeft innovatieve bedrijven de kans om hun diensten te presenteren en biedt door presentaties en demo’s ook een blik op de toekomst. Het MPJC is een initiatief van iMMovator Cross Media Network, Media Academie en Beeld en Geluid.
Nog even terugkijken naar de vorige editie? Bekijk hier de video’s, verslagen en foto’s van MPJC2015.