In de radioshow van MediaMatters is donderdag Frans Olsthoorn te gast van Scriptix Die Haagse startup is gespecialiseerd in spraakherkenningssoftware. Scriptix werkt voortdurend aan het verbeteren van z’n spraakherkenningsmodellen. Het bedrijf werkt onder meer voor de regionale omroep NH Media dat de software inzet voor automatische ondertiteling.
Bert Kok en Rick van Dijk praten met Frans Olsthoorn onder meer over de ontwikkeling in spraakherkenning, dat de laatste jaren een enorme vlucht heeft genomen. Ook de deelname van Scriptix aan verschillende virtuele handelsmissies komt aan de orde. Waar zijn de internationale ambities van Frans met Scriptix?
Het interview met Frans Olsthoorn van Scriptix is de tweede in de reeks ‘Hollands Finest’. Met dit platform wil MediaMatters Nederlandse bedrijven met groeiambities onder de aandacht brengen van mediabedrijven in het buitenland. Daarom is het interview ook in het Engels.
MediaMatters is iedere eerste donderdag van de maand tussen 16:00 en 17:00 uur te beluisteren op New Business Radio. De uitzending is daarna beschikbaar als podcast op Spotify, Apple Podcast en SoundCloud.