In de radioshow van MediaMatters is donderdag Rutger Verhoeven te gast, de co-founder en CMO van smartocto. Dit bedrijf uit Nijmegen biedt een slim content analytics platform voor redacties. Vorig jaar fuseerde smartocto met Content Insights in Servië en kreeg de steun van een consortium van internationale investeerders.
Bert Kok en Rick van Dijk praten met Rutger onder meer over de ontwikkelingen in content analytics. Data en AI lijken een steeds grote rol te spelen bij de productie en distributie van content. Hoe speelt smartocto daar op in? Ook komt het ’news needs project’ van smartocto aan de orde. Hoe kan je data over het gedrag van consumenten gebruiken om betere en relevantere content te maken? En spelen redacties eigenlijk altijd wel goed in op de behoeften van hun gebruikers?
Het interview met Rutger Verhoeven van smartocto is alweer het vierde in de reeks ‘Hollands Finest’. Met dit platform wil MediaMatters Nederlandse bedrijven met groeiambities onder de aandacht brengen van mediabedrijven in het buitenland. Daarom is het interview ook in het Engels.
MediaMatters is iedere eerste donderdag van de maand tussen 16:00 en 17:00 uur te beluisteren op New Business Radio. Heb je tussen 16:00-17:00 geen tijd? De MediaMatters-radioshow is naderhand ook te beluisteren als podcast op Spotify, Apple Podcast en Soundcloud.