Studenten en young professionals: ga de uitdaging aan tijdens de eerste Media Hack Day op 6 december. Ontwikkel met je team in één dag een datamodel of applicatie om online kijkers te voorspellen! In deze hackathon gaan teams met elkaar de strijd aan rondom de volgende case: bedenk een oplossing waarmee STER passende reclame kan tonen aan kijkers van online content.
In twaalf uur ga je met je team aan de slag met verschillende datasets. Kennis van data science of software development is een pré. Je staat vrij een techniek/ programmeertaal te kiezen voor jouw oplossing.
Tijdens de hackathon worden verschillende datasets waar omroepen en adverteerders mee werken beschikbaar gesteld. Deze datasets bestaan bijvoorbeeld uit genre van de serie, de presentator, de kijkwijzer classificaties etc. Je wordt ondersteund door datascientists en inhoudsexperts van STER. In een 12 uur durende hackathon ontwikkelen, testen en pitchen jij en je team jullie idee voor een jury van data-experts uit de media-industrie.
Van jou en je team vragen wij naar een innovatieve toepassing waarvoor creativiteit in data-exploratie en/of software development wordt verwacht. Je krijgt tijdens de Hack Day verschillende datasets, maar het toevoegen van openbaar beschikbare databronnen wordt ook aangemoedigd.
Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon een hele leuke dag!
Een team bestaat uit 4 personen. Als je je individueel inschrijft of met minder dan 4, dan wordt er tijdens het event een team samengesteld. Of je kan mailen naar communicatie@mediaperspectives.nl en dan kijken we naar de opties.
Deelname is gratis! Ook wordt de hele dag catering verzorgd. De Hack Day is op 6 december van 9:00-22:00 uur. Aanmelden kan tot 27 november 00:00. De Hack Day zal plaatsvinden in Studio 6, op het Media Park in Hilversum. Good to know: bring your own device.
Ben jij een software developer of data scientist (in opleiding) en klinkt dit als een gave uitdaging? Aarzel dan niet langer en schrijf je vandaag nog met jouw team in!