Data is de nieuwe grondstof van onze industrie. Belangrijke voorbeelden hiervan zijn het doen van aanbevelingen en het kunnen aanbieden van een volledig gepersonaliseerd media-aanbod.
We kennen het allemaal wel als consument. Tijdens het online winkelen krijg je producten aangeraden die passen bij jouw interesses en voorkeuren. Na het kijken van een serie op Netflix krijg je direct een andere serie voorgeschoteld die past bij jouw kijkgedrag. Of na het inloggen in een webshop krijg je direct persoonlijke aanbiedingen. En we staan nog maar het begin. Recommendation & Personalization zal ons werkgebied de komende jaren flink veranderen.
Hoe kun jij de mogelijkheden van personalisatie en aanbevelingen in je eigen werk toepassen? Hoe pas je dergelijke tools toe op data die je nu al aan het verzamelen bent? Hoe kun je als editor, programmamaker of communicatieprofessional personalisatie en aanbevelingen toepassen? Hoe maak je je verhalen beter en je bereik relevanter? En wat betekent dit voor de bestaande workflow in jouw organisatie?
Doe mee aan de tweedaagse training Recommendation & Personalization op vrijdag 8 en 22 juni om erachter te komen hoe jij deze datatools kunt gebruiken in je huidige functie. Met een gebalanceerde combinatie van theorie en praktijk zal er aan deze onderwerpen aandacht besteed worden.
Na de training:
Voor wie is de training interessant?
De training is nuttig voor iedereen met een interesse in media en data. Van editors tot eindredacties, van communicatieafdelingen tot programmamakers – iedereen die wil weten hoe hij/zij in haar werk met personalisatie en aanbevelingen aan de slag wil gaan. Niet voor de specialisten, maar vooral voor mediamensen die voelen dat de datawereld hun kant op komt.
Programma
Chapter 1: Waarom data in de media? Waarom personalisatie?
Chapter 2: Inzicht, dashboards en analyse, wat kun je leren?
Chapter 3: Recommendation, soorten, voors en tegens
Chapter 4: Personalisatie
Chapter 6: Sidestep: het verbeteren van je product met data
Chapter 7: R&D: 10 spannende usecases personalisatie
Chapter 8: De toekomst van media en data
Chapter 9: Het effect op workflow en productieproces
Chapter 10: Het effect op een media-organisatie: mensen
Erik van Heeswijk van CleverLions
De training wordt begeleid door Erik van Heeswijk. Hij is CEO en co-founder van CleverLions en SmartOcto. Erik is sinds 1998 prominent bij de ontwikkeling van contentstrategie betrokken, waarvan vijf jaar als Hoofdredacteur Digitaal van de VPRO. SmartOcto is een mediasysteem dat aan de hand van big data het optimale scenario voor elk verhaal over alle contentkanalen heen berekent, en heeft in de Benelux prominente mediaklanten.
Meer informatie en inschrijving
De kosten voor deze Mediabooster bedragen €175,- (incl. BTW). Deze tweedaagse is een pilotversie van onze gloednieuwe Mediabooster-leergangen. Hij is daarom scherp geprijsd en we krijgen graag uitgebreide feedback van de deelnemers hoe we de workshop kunnen verbeteren.