Data is de nieuwe grondstof van onze industrie. Maar welke rol speelt data precies? Welke mogelijkheden biedt data? En hoe kun je die mogelijkheden van data binnen jouw werk toepassen? Doe mee aan de MediaBooster Big Data Basics op 11 december! Na de training:
Het verhalende proces verloopt voor iedereen ongeveer gelijk; we ontdekken eerst thema’s, produceren een verhaal, distribueren dat over de verschillende kanalen en analyseren de impact.
Data kan die gehele ‘lifecycle’ versterken en je helpen beslissingen te maken. We weten allemaal hoe vervelend het is als je content maakt, daar veel tijd in stopt en er dan vervolgens achter komt dat niemand het gezien of gelezen heeft. Waar ligt dat nou aan? Moet ik een ander kanaal gebruiken? Of een ander tijdstip? Is de vorm niet goed? En hoe kan ik ervoor zorgen dat het meer oplevert.
Data biedt hiervoor inzicht. Voor velen klinkt data in eerste instantie complex, maar voor professionals die weten waar je naar moet kijken, is data handzaam en elke dag interessant.
Kortom: aan de slag gaan met de content life cycle, personalisatie en recommendation is minder moeilijk dan het lijkt. Doe mee aan de training Big Data Basics op dinsdag 11 december om erachter te komen hoe jij deze datatools kunt gebruiken in je huidige functie.
Datum en tijd: dinsdag 11 december 2018
Kosten: 450 euro
Duur: 1 dag
Niveau: beginners – geen tot weinig ervaring met aanbevelingen en personalisatie
Locatie: MP Learningspace, Joop van den Endeplein 1, 1217 WJ Hilversum
Thema: Tech & Innovatie
Type training: MediaBooster
De training geeft je nieuwe inzichten in hoe je data voor onder andere aanbevelingen en personalisatie kunt gebruiken. Je leert hoe je dergelijke tools toepast op data, hoe je die nu al aan het verzamelen bent en wat dit betekent voor de bestaande workflow in jouw organisatie. De training laat zien hoe je als editor, programmamaker of communicatie data kunt toepassen. Met diverse voorbeelden wordt onder meer getoond hoe je je verhalen kunt verbeteren en je bereik relevanter kunt maken door gebruik te maken van data. Na de training heb je een helder overzicht van de mogelijkheden en een concreet idee waarmee je in jouw organisatie aan de slag kunt.
De training is nuttig voor iedereen met een interesse in media en data. Van editors tot eindredacties, van communicatieafdelingen tot programmamakers – iedereen die wil weten hoe hij/zij in haar werk met data aan de slag wil gaan. Niet voor de specialisten, maar vooral voor mediamensen die voelen dat de datawereld hun kant op komt. De MediaBooster is bedoeld voor mensen met geen tot weinig ervaring met big data.
De training wordt begeleid door Erik van Heeswijk. Hij is CEO en co-founder van CleverLions en SmartOcto. Erik is sinds 1998 prominent bij de ontwikkeling van contentstrategie betrokken, waarvan vijf jaar als Hoofdredacteur Digitaal van de VPRO. SmartOcto is een mediasysteem dat aan de hand van big data het optimale scenario voor elk verhaal over alle contentkanalen heen berekent, en heeft in de Benelux prominente mediaklanten.
Een regulier ticket voor deze MediaBooster is €450,-. ZZP’ers en partners van Media Perspectives profiteren van een kortingstarief. ZZP’ers krijgen 30% korting, en ook voor partners geldt een speciaal kortingstarief. Denk je dat je in aanmerking komt voor korting? Vraag dan je code aan via talent@mediaperspectives.nl. Ben je een ZZP’er, stuur dan in ieder geval je KVK-nummer en website mee.
Deze MediaBooster maakt onderdeel uit van de Media Perspectives Academy. Bekijk hier onze jaarplanning met andere interessante trainingen.
“In de workshop heb ik ontdekt dat de online/media wereld heden ten dage volledig datadriven is. Data en media zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en derhalve daarmee ook met advertising. Nieuws en content zijn beiden sterk gestuurd door recommendation wat uiteindelijk een directe relatie naar advertising is. Ik heb mezelf wel de vraag gesteld “waar ligt de grens”?, is dat puur bereik? ROI? Hoe zit het met kwaliteit (inhoud)? De workshop heeft mij ook geleerd dat er nog een wereld te winnen is (of verliezen ….!) als het gaat om van recommendation een succes te maken laat staan een integraal onderdeel. Recommendation is in mijn ogen vooral (nog) een technische inside-out route. Is dat ook het geval met personalisation? Dit laatste onderdeel behoeft mijn inziens minstens nog een aantal workshops 😊 en is nog belangrijker dan recommendation. Twee dagen om een (r)evolutie te bespreken is kort. Maak dit een ongoing track………”
Henri Engel, 9 juli 2018
“In algemene zin vond ik het een goede cursus met een breed spectrum aan onderwerpen, waar ik veel aan heb gehad, vooral door een inkijkje in de ervaringen/kennis van Erik.”
Sarah van der Land, 3 juli 2018
Beoordeling op een schaal van 1-5