9 oktober 2018

MediaBooster Immersive Media

Tickets €750 (30% korting voor ZZP'ers, 50% korting voor partners)

Datum & tijd

Dinsdag 9 en 23 oktober, 9.00-17.00

De ontwikkelingen rondom Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) en Mixed Reality (MR) gaan razendsnel. Als mediamaker, opdrachtgever, docent en/of marketeer wil je voorop blijven lopen met deze immersive vormen van storytelling. Maar hoe zet je AR/VR/MR in, in jouw strategie? En wat komt er allemaal bij het maakproces kijken? Wij helpen je op weg met de MediaBooster Immersive Media. Na de training heb je concrete handvatten voor het maken van een immersive productie.

Een VR/AR/MR beleving is de perfecte manier om mensen onder te dompelen in een compleet andere wereld en op en andere manier engagement aan te gaan. Deze kracht maken immersive media heel interessant voor mediamakers en marketeers, maar het zet ons ook voor uitdagingen omdat het productieproces zoveel verschilt van een regulier productieproces. Daarom organiseert Media Perspectives een tweedaagse training over de mogelijkheden van VR/AR/MR. In de training is aandacht voor de toegevoegde waarde van AR/VR/MR, inspiratie en succesverhalen en praktische do’s en don’ts bij een immersive productieproces.

Praktische informatie:

Datum en tijd: dinsdag 9 en 23 oktober, 09:00-17:00 uur
Kosten: 750 euro
Duur: 2 dagen
Niveau: beginners – geen tot weinig ervaring met VR/AR/MR
Locatie: MP Learningspace, Joop van den Endeplein 1, 1217 WJ Hilversum
Thema: Tech & Innovatie
Type training: MediaBooster

Wat leer je tijdens de training?

In deze tweedaagse MediaBooster leer je wat de mogelijkheden zijn van VR/AR/MR en hoe je deze kunt toepassen binnen jouw praktijk. Je krijgt praktijkvoorbeelden en mag zelf experimenteren met immersive technologie. Ook gaan deelnemers in kleine teams aan de slag met een case. Je leert welke categorieën immersive media er zijn, wat de voor- en nadelen zijn en wanneer je welk type het beste kunt inzetten. Daarnaast krijg je inzicht in het hele maakproces: wat is er nodig voor een immersive productie en wie moet je in je team hebben?

Programma:

Dag 1:

  • Introductie in immersive media
  • Immersive technologie in de praktijk met gastpresentaties van innovatieve AR/VR/MR projecten
  • Experimenteren met immersive technologie

Dag 2:

  • Terugblik dag 1
  • Uitwerken van een immersive case in kleine teams
  • What’s in the future? Welke trends zijn zichtbaar, wat gaat er nog komen en wat gaat dit betekenen voor jouw bedrijf

Na de workshop:

  • Heb je concrete handvatten voor het maken van een immersive productie
  • Heb je mogen experimenteren met immersive technologie (OculusRift en Hololens)
  • Ben je geïnspireerd door meerdere succesverhalen
  • Heb je in een klein team gewerkt aan het uitwerken van een immersive case
  • ben je in staat een weloverwogen besluit te nemen over het wel of niet inzetten van VR in jouw mediastrategie


Voor wie is de training?

De training is interessant voor iedereen die iets met VR/AR/MR wil doen, maar nog niet precies weet ‘waarom’ en ‘hoe’? Of je nu mediamaker, opdrachtgever, docent of marketeer bent, kom ontdekken wat VR/AR/MR voor jou kan betekenen. De training richt zich op mensen die nog geen of weinig ervaring hebben met het maken van een AR/VR/MR productie.

Trainer: Pieter Siekerman

De training wordt begeleid door Pieter Siekerman. Pieter is een ervaren technische professional die ervan houdt om met nieuwe front-end technologie te werken.

Sinds 2008 is hij bezig met het creëren van mobiele apps en apps voor de tv. Op dit moment is hij geïnteresseerd in mogelijkheden van virtual reality, augmented reality en mixed reality. Deze technologieën openen een nieuwe wereld en nieuwe mogelijkheden.

Pieter heeft in veel mediabedrijven gewerkt, hierdoor heeft hij veel verschillende rollen gehad en met verschillende disciplines gewerkt. Hij heeft ervaring in de technische kant maar ook de commerciële, operationele en de strategische kant.

Lees hier meer over Pieter

Kosten en korting

Een regulier ticket voor deze MediaBooster is €750,-. ZZP’ers en partners van Media Perspectives profiteren van een kortingstarief. ZZP’ers krijgen 30% korting, medewerkers van partners zelfs 50%. Denk je dat je in aanmerking komt voor korting? Vraag dan je code aan via talent@mediaperspectives.nl. Ben je een ZZP’er, stuur dan in ieder geval je KVK-nummer en website mee.

Deze MediaBooster maakt onderdeel uit van de Media Perspectives Academy. Bekijk hier onze jaarplanning met andere interessante trainingen.

Reviews

“Ik heb heel veel geleerd in de twee dagen. Ik heb wel een beetje een vol hoofd, maar ik denk zeker dat ik nu met een goed verhaal terug kan naar mijn redactie om te vertellen of we wel of niet met VR moeten gaan werken”

Hanna den Hollander, 6 april 2017

“Ik heb twee dagen lang ontzettend veel informatie tot me genomen. We hebben een aantal een andere wijze van storytelling onderzocht en uitgewerkt. Eigenlijk was het zeer verfrissend en lekker om te doen”

Peter Kleijn, 6 april 2017