9 oktober 2018

MediaBooster Immersive Media

Tickets €750 (30% korting voor ZZP'ers, partners krijgen een speciaal kortingstarief)

Datum & tijd

Dinsdag 9 en 23 oktober, 9.00-17.00

Hoe zet je succesvol Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) en Mixed Reality (MR) in? Hoe maak je een productie met VR/AR/MR en wat komt er allemaal kijken bij het maakproces? Als mediamaker, docent en/of marketeer/communicatieprofessional wil je voorop blijven lopen met deze immersive vormen van storytelling. Wij helpen je op weg met de MediaBooster Immersive Media. Na deze tweedaagse training heb je concrete handvatten voor het maken van een immersive productie.

Tijdens deze MediaBooster word je bijgepraat over immersive technologie en ga je zelf aan de slag met de nieuwste technologieën en technieken op het gebied van immersive media. Onder andere holografische displays, VR en AR brillen, 360 graden camera’s en technieken als projection mapping, game engines en photogrammetry. Een aantal makers zullen een case presenteren en je bouwt zelf met een klein team een 360 graden videoproductie, van script tot postproductie. Daarnaast blikken we vooruit op de toekomst: wat zijn de trends in het immersive landschap, waar zetten grote bedrijven op in en wat betekenen deze ontwikkelingen voor jouw organisatie?

Een VR/AR/MR beleving is de perfecte manier om mensen onder te dompelen in een compleet andere wereld. Ook biedt het kansen voor een geheel nieuwe vorm van engagement. Naast kansen zet/zetten immersive media voor uitdagingen rondom productie. Het productieproces verschilt van een regulier productieproces, zowel op productioneel en technisch gebied maar ook als het gaat om storytelling. Deze tweedaagse training brengt je up-to-date over alle mogelijkheden op het gebied van VR/AR/MR en is een must voor iedereen die erover denkt om hier iets mee te gaan doen.

Praktische informatie:

Datum en tijd: dinsdag 9 en 23 oktober, 09:00-17:00 uur
Kosten: 750 euro
Duur: 2 dagen
Niveau: beginners – geen tot weinig ervaring met VR/AR/MR
Locatie: MP Learningspace, Joop van den Endeplein 1, 1217 WJ Hilversum
Thema: Tech & Innovatie
Type training: MediaBooster

Wat leer je tijdens de training?

In deze tweedaagse MediaBooster leer je wat de mogelijkheden zijn van VR/AR/MR en hoe je deze kunt toepassen binnen jouw praktijk. Je krijgt praktijkvoorbeelden en mag zelf experimenteren met immersive technologie. Ook gaan deelnemers in kleine teams aan de slag met een case. Je leert welke categorieën immersive media er zijn, wat de voor- en nadelen zijn en wanneer je welk type het beste kunt inzetten. Daarnaast krijg je inzicht in het hele maakproces: wat is er nodig voor een immersive productie en wie moet je in je team hebben?

Programma

Dag 1:

  • Introductie en historie immersive technologie
  • Uitleg immersive technologie tools
  • Praktijkcases over 3D gaming en 360 video
  • Experimenteren met holografische displays, VR en AR brillen

E-learning

  • Projectmanagement rondom immersive projecten
  • praktische voorbeelden
  • Uitleg verschillende rollen in projecten rondom immersive

Dag 2:

  • Recap dag 1 & e-learning
  • Inspirerende voorbeeldcases
  • Aan de slag met in projectteams een eigen 360 immersive experience bouwen en pitch aan docent(en)
  • What’s in the future? Welke trends zijn zichtbaar, wat gaat er nog komen en waar zetten grote bedrijven op in?
  • Paneldiscussie: wat gaan deze ontwikkelingen in het immersive landschap betekenen voor jouw organisatie?

Na de training:

  • Heb je concrete handvatten voor het maken van een immersive productie
  • Heb je mogen experimenteren met immersive technologie (holografische displays, VR en AR brillen, 360 graden camera’s)
  • Heb je kennis van verschillende immersive technieken (projection mapping, game engines en photogrammetry)
  • Ben je geïnspireerd door meerdere succesverhalen
  • Heb je in een klein team gewerkt aan een 360 graden videoproductie
  • Ben je in staat een weloverwogen besluit te nemen over het wel of niet inzetten van VR of AR in jouw mediastrategie

Voor wie is de training?

De training is interessant voor iedereen die iets met VR/AR/MR wil doen, maar nog niet precies weet ‘waarom’ en ‘hoe’? Of je nu mediamaker, opdrachtgever, docent of marketeer bent, kom ontdekken wat VR/AR/MR voor jou kan betekenen. De training richt zich op mensen die nog geen of weinig ervaring hebben met het maken van een AR/VR/MR productie.

Trainer: Cas Ketel

Cas Ketel is in 2015 afgestudeerd als Industrieel Ontwerper aan de technische universiteit Eindhoven met een onderzoek naar de impact van virtual reality op empathie. Hier een link naar zijn afstudeeronderzoek. Na zijn afstuderen was hij overtuigd van de impact/kracht van virtual reality en besloot hij voor zichzelf te beginnen. Cas heeft sindsdien een aantal producties mogen doen voor klanten als ING, KitKat en Coca Cola. Dit was variërend van het ontwikkelen van corporate trainingen tot entertainende en interactieve simulatoren/experiences. Cas heeft een breed technische achtergrond, zijn inhoudelijke technische kennis komt goed van pas in de ontwerpfase van een project. Verder is zijn afstudeerproject een goed voorbeeld van een project waar elementen als techniek, onderzoek, storytelling en ontwerp goed naar voren komen.

Trainer: Pieter Siekerman

De training wordt begeleid door Pieter Siekerman. Pieter is een ervaren technische professional die ervan houdt om met nieuwe front-end technologie te werken.

Sinds 2008 is hij bezig met het creëren van mobiele apps en apps voor de tv. Op dit moment is hij geïnteresseerd in mogelijkheden van virtual reality, augmented reality en mixed reality. Deze technologieën openen een nieuwe wereld en nieuwe mogelijkheden.

Pieter heeft in veel mediabedrijven gewerkt, hierdoor heeft hij veel verschillende rollen gehad en met verschillende disciplines gewerkt. Hij heeft ervaring in de technische kant maar ook de commerciële, operationele en de strategische kant.

Lees hier meer over Pieter.

Trainer: Marnix van Gisbergen

Marnix van Gisbergen is docent ‘Digital Media Concepts’ op NHTV in Breda. Hij is betrokken bij verschillende nationale en Europese projecten op het gebied van virtual reality, body sensors, transmedia en nieuwe media business modellen. Momenteel focust hij zich vooral op het begeleiden van merken bij het opzetten van een virtual reality strategie.

Hij publiceerde in verschillende nationale en internationale tijdschriften, sprak op internationale media- en communicatieconferenties en verzorgde verschillende trainingen voor bedrijven om onderzoeksinzichten te vertalen naar nieuwe concepten.

Daarnaast is Marnix betrokken geweest bij onderzoeksprojecten voor meer dan 75 merken, non-profitorganisaties en overheden. Dit deed hij tijdens zijn tijd als onderzoeksdirecteur bij DVJ insight en Young Votes.

Lees meer over Marnix van Gisbergen. Meer informatie over de gastsprekers volgt.

Gastsprekers
Meer informatie over de gastsprekers volgt.

Kosten en korting

Een regulier ticket voor deze MediaBooster is €750,-. ZZP’ers en partners van Media Perspectives profiteren van een kortingstarief. ZZP’ers krijgen 30% korting, en ook voor medewerkers van partners geldt een speciaal kortingstarief. Denk je dat je in aanmerking komt voor korting? Vraag dan je code aan via talent@mediaperspectives.nl. Ben je een ZZP’er, stuur dan in ieder geval je KVK-nummer en website mee.

Deze MediaBooster maakt onderdeel uit van de Media Perspectives Academy. Bekijk hier onze jaarplanning met andere interessante trainingen.

Reviews

“Ik heb heel veel geleerd in de twee dagen. Ik heb wel een beetje een vol hoofd, maar ik denk zeker dat ik nu met een goed verhaal terug kan naar mijn redactie om te vertellen of we wel of niet met VR moeten gaan werken”

Hanna den Hollander, 6 april 2017

“Ik heb twee dagen lang ontzettend veel informatie tot me genomen. We hebben een aantal een andere wijze van storytelling onderzocht en uitgewerkt. Eigenlijk was het zeer verfrissend en lekker om te doen”

Peter Kleijn, 6 april 2017