**For english, see below**
Jonge developers, UX designers en data scientists opgelet: Ster heeft jouw hulp nodig! Tijdens de Media Hack Day op 4 september, strijden verschillende teams tegen elkaar om een oplossing te vinden voor de volgende case: Het ontwikkelen van een online veilingplatform, geschikt voor de verkoop van tv-reclamezendtijd.
Ster is verantwoordelijk voor de advertentieverkoop van alle Nederlandse publieke tv- en radiozenders en online kanalen. Voor en na iedere uitzending, zijn er een x-aantal (±10) minuten aan reclamezendtijd. Organisaties kunnen reclametijd inkopen op verschillende tijdstippen binnen de zendtijdvoorraad van Ster.
Wanneer een klant gegarandeerd wil zijn van de beste plek, bijvoorbeeld voor of na een veel bekeken programma als het acht uur NOS-journaal, dan kiest die klant voor de duurste inkoopoptie. Minder kostbare inkoopopties betreffen de tijdsblokken, die niet in primetime – bijvoorbeeld overdag – uitgezonden worden en/of ingepland worden door Ster. Bij de laatste optie kun je ervoor kiezen om je spots met een een zekere spreiding uit te zenden. Vaak ergens binnen een gekozen tijdsblok, maar zonder uitzendgarantie. De volgorde van die reclames wordt door een algoritme bepaald. Het kan zijn dat jouw reclamespot toevallig op een relatief gunstig (duur) tijdstip wordt uitgezonden, maar dat zal niet altijd het geval zijn.
Ster wil onderzoeken of online mediabureaus en online klanten die direct inkopen, bereid zijn om mee te bieden om een online reclame op een tv-positie uitgezonden te krijgen. Daarvoor wil Ster een online veilingplatform opzetten. Specifiek geschikt het veilen van reclame in tv-uitzendtijd. Via dit platform kan de geplande voorraad nogmaals worden verhandeld en geplaatst. Aan jullie de uitdaging om een innovatief veilingplatform in te richten.
Ster zorgt voor de benodigde datasets en voor één of twee producteigenaren om vragen te beantwoorden.
Jullie hebben 12 uur de tijd om een creatieve en innovatief veilingplatform te ontwikkelen en te presenteren. Aan het einde van de dag pitchen jij en je team jullie idee voor een jury van data-experts uit de media-industrie.
Klinkt dit als een gave uitdaging? Aarzel dan niet langer en schrijf je vandaag nog in!
Covid-19: Dit event vindt plaats met inachtneming van alle voorzorgsmaatregelen die van kracht zijn en geadviseerd door het RIVM en de Nederlandse regering. Deelnemers worden geacht zich hieraan te houden en eventuele aanvullende aanwijzingen van de organisatie op te volgen. Milde klachten? Blijf thuis!
================================================================
ENGLISH
Attention young developers, UX designers and data scientists: Ster needs your help! During the Media Hack Day on September 4, various teams will compete against each other to find a solution for the following case: Developing an online auction platform, which is suitable for the sale of TV advertising airtime.
Ster is responsible for the sales of advertising space of all Dutch public TV and radio channels. Before and after each broadcast, there are a certain number (± 10) of minutes of commercial broadcast time. Organizations can purchase advertising time at different time blocks within Ster’s airtime supply.
When a client wants to be guaranteed of the best spot, for example before or after a frequently viewed program such as the evening newsbroadcast from the NOS, the client chooses the most expensive option. Less expensive options are the time blocks, that are not aired in prime time – for example during the day – and / or are scheduled by Ster. With this last option, clients can choose to spread their advertisements over the course of a chosen time block. However, this is without a broadcast guarantee. The order of those advertisements is determined by an algorithm. It may be that your advertisement happens to be aired at a relatively favorable (expensive) time, but that will not always be the case.
Ster wants to investigate whether online media agencies and clients who pruchase directy online, are willing to bid to get an online advertisement aired on a TV position. Ster wants to set up an online auction platform, specifically suitable for auctioning advertisements in TV air time. The planned stock can be traded and placed again through this platform. It is up to you to create an innovative and suitable auction platform.
Ster will provide all necessary data-sets and one or two product owners to answer your questions.
You will have 12 hours to develop and create an innovative auction platform. In the end, you and your team will pitch the idea to a jury of data experts from the media industry.
And ofcourse we can ensure you it’s going to be a great day!
Does this sound like a cool challenge? Do not hesitate any longer and register today!
Covid-19: During this event, we will follow all the rules and recommendations advised by the RIVM and the Dutch government. Participants are expected to abide by the rules and to follow any additional instructions from the organization. Not feeling well? Stay at home!