Na het succes van de afgelopen jaren organiseert iMMovator in samenwerking met ten minste tien hogescholen van 19 mei t/m 22 mei de vierde editie van de Media Future Week (MFW) op het Media Park in Hilversum. Studenten , professoren en lectoren uit verschillende media programma’s zullen worden mee genomen in een rollercoaster van co-creatie sessies, crossovers, lezingen en inspiratie sessies met vooraanstaande sprekers uit de internationale media-industrie. Doel is deelnemers naar een next level in hun vakgebied te brengen en de relatie tussen onderwijs en media-industrie te versterken.
De deelnemers werken samen aan een crossmediale case uit het bedrijfsleven. De teams bestaan uit studenten van verschillende mediaopleidingen uit het land. Samen worden zij uitgedaagd om in één week een creatieve oplossing te bedenken voor deze casussen. Dit jaar wordt er gewerkt aan cases van gemeente Hilversum / Media Park, Stichting Veronica, Angry Bytes, Dasym Investments en Beeld en Geluid. Het thema van MFW14 is ‘media responsibility’.
De deelnemers van Media Future Week krijgen ter inspiratie een exclusief programma voorgeschoteld.Vier dagen lang zitten de deelnemers all-inclusive in Hilversum. Elke dag worden de deelnemers geïnspireerd door enthousiaste speeches van internationale topsprekers, ervaringen van Nederlandse toppers uit het bedrijfsleven en krijgen de deelnemers een serie workshops aangeboden. Met deze onderdelen en het teamproces zullen ze ongeveer 12 uur per dag bezig zijn. De week wordt afgesloten met een eindpresentatie door de verschillende teams. Hierbij presenteren de studenten hun resultaten en geven ze oplossingen aan de casepartners.
Omdat MFW dit jaar in Hilversum wordt gehouden breiden we het MFW programma uit. Zo worden er drie events georganiseerd speciaal voor media professionals en kunnen jullie daarnaast (kosteloos) aanschuiven bij een aantal inspirerende lezingen van (inter)nationale topsprekers in het MFW programma.
Wil je aanwezig zijn bij een van onderstaande lezingen? Schrijf je dan in via dit formulier. Per sessie zijn er slechts 25 plekken te vergeven, vol=vol!
10.00 –13.00 (incl Q&A sessie met lunch):
Keynote Speech en Q&A met Brad Templeton.
Brad Templeton is internetgoeroe en zal ons alles vertellen over de Google Driverless Cars waar hij momenteel aan werkt.
19.00-20.00 MFW Tech Speakers:
Daphne Channa Horn (Google Glass Explorer), Maarten den Braber (Quantified Self) en Remco Bron (iBeacon) vertellen alles over de mogelijkheden die nieuwe media technieken bieden op het gebied van de interactie tussen individu en omgeving.
9.00-10.00: Keynote Speech Scott Smith over Media Responsibility: hoe ziet de toekomst eruit waarin we ons omringen met systemen en we ons daarbinnen schikken?
12.00-13.30: Lunchmeeting Onderzoeksjournalistiek:
Hoe zien nieuwe verdienmodellen van onderzoeksjournalistiek eruit? Met o.a. Eric Smit (Follow the Money), Jan Jaap Heij (The Post Online) en Piet Bakker (HU).
9.00-10.00: Keynote Speech Seth Shapiro over verdienmodellen in de Amerikaanse entertainment industrie.
12.00-13.30 en 16.00-17.00: Speed Business Modeling
Vijf business modeling experts staan klaar om jouw nieuwe idee vorm te geven in een inzichtelijk business model. Boek een privé sessie van 30 minuten!
12.00-12.30: Presentaties Eveline v/d Steen (Armada Music) en Danny Menken (Infostrada) over de business achter Muziek en Sport. Welke ontwikkelingen brengen nieuwe media hier teweeg?
12.30-13.00: Presentatie Wilbert Mutsaers (3FM) over Serious Request.
Join us in studio 3
Naast het bijwonen van deze sessies ben je van maandag t/m donderdag welkom in de cocreatie studio’s van Media Future Week om gebruik te maken van onze werkplekken, gratis wifi en koffie. Studio 3 wordt in gericht als een soort seats2meet studio waar je kan werken en gebruik kan maken van de machines van het MFW Pop-up Lab. In deze ruimte kan je bijvoorbeeld experimenteren met een 3D printer en een Google Glass.
Media Future Week
Datum: 19 t / m 22 mei
Locatie : Media Park in Hilversum
Kijk voor meer informatie op de website van de Media Future Week.
De Media Future Week wordt ondersteund door iMMovator, Gemeente Hilversum, Beeld en Geluid en het Media Park .