11 februari 2009

Media Distribution Day

Datum & tijd

2009-02-11 09:15:00

Tijdens de tweede editie van Media Distribution Day (MDD), op woensdag 11 februari in het Scheveningse Kurhaus kan Chris Fonteijn, collegevoorzitter van de OPTA, namelijk ingaan op de actualiteit. Er zal dan namelijk meer bekend zijn over de eis die OPTA stelde aan de Nederlandse kabelteltevisiemarkt.

Zoals bekend heeft de OPTA een aantal besluiten voorgenomen met betrekking tot de Nederlandse kabeltelevisiemarkt. Het toezichtorgaan vindt dat daar sprake is van 'aanmerkelijke macht' en wil dat andere partijen toegang kunnen krijgen tot de kabel. Op 5 januari werden de OPTA-besluiten in Brussel 'genotificeerd', waarna de Europese beleidsbepalers binnen een maand moeten laten weten of - en hoe - de OPTA in het (on)gelijk wordt gesteld.

Dat betekent dat Fonteijn op 11 februari hoe dan ook nieuws te melden heeft over dit heikele onderwerp. De OPTA-topman neemt in het congresprogramma de plaats in van de eerder gecommuniceerde EZ-staatssecretaris Frank Heemskerk, die wegens verplichtingen in het buitenland verstek moet laten gaan.

Het motto van de Media Distribution Day 2009 luidt: 'De schappen in de elektronische supermarkt: kijken of kopen?'. Vragen als 'wie vullen de schappen?', 'wat wil de consument?' en 'wie betaalt de rekening?' komen aan de orde. Dagvoorzitter is Stefan Wijers. Namens GfK Benelux zal Laurens van den Oever de laatste feiten en cijfers met betrekking tot consumentengedrag en mediadistributie presenteren.

Andere sprekers op 11 februari zijn onder anderen Gerard Lieverse (Ziggo), Jochem de Jong (Discovery Networks Benelux), Hans Broekhuis (Tele2), Michel Mol (NPO), en Manuel Kohnstamm (voorzitter Cable Europe). Voor het volledige congresprogramma kunt u hier terecht. Kijk voor meer informatie of om u aan te melden op de website.