1 februari 2021

Executive Master Media Innovation

Tickets €2.143

Datum & tijd

2021

De Engelstalige Executive Master Media Innovation wordt verzorgd door Breda University of Applied Sciences, in nauwe samenwerking met (inter)nationale partners. De master biedt je diepgaande kennis over digitale media processen en overbrugt het gat tussen theorie en praktijk in media studies.

Naast het voltijdsprogramma in Breda is er ook een executive track in Hilversum, specifiek gericht op professionals in de media-industrie. Deze executive track start in februari 2021 en bestaat uit 11 weekenden met ongeveer 20 mede professionals op het Media Park in Hilversum. Gastdocenten komen in die 11 weekenden naar Hilversum, en reguliere docenten zijn aanwezig. In de executive track wordt veel van het werk geïnspireerd door de dagelijkse praktijk van de professionals die afkomstig zijn van mediabedrijven, maar ook uit de financiële sector en de reisbranche.

Unieke aanpak

Het programma heeft een unieke, multidisciplinaire aanpak. Niet alleen train je je analytische skills, ook leer je om dieper te kijken naar digitale media en daarbij cruciale digitale processen te identificeren. Maar ook leert het programma je om analytische inzichten te transformeren naar bouwstenen waarmee je mediaproducten van de toekomst kunt ontwerpen.

De executive track van het MMI-programma duurt een jaar (60 ECTS). Het is mogelijk om langer dan één lesjaar te werken aan de afronding van dit programma.

Focus master

Doel van de studie is onder andere om te komen tot media-innovaties. Succesvolle media-innovaties borduren vaak voort op reeds bestaande, herkenbare elementen die in elk mediaproduct terugkeren. Deze master belicht die bouwstenen vanuit verschillende theoretische invalshoeken. Wie de bouwstenen achter een mediaproduct begrijpt, kan nieuwe verbindingen maken. Op deze manier ontstaan nieuwe innovatieve concepten, gericht op de toekomst.

De vier cursusmodules van het MMI-programma omvatten de onderwerpen mediatheorie, bedrijfskunde, mediatechnologie en onderzoeks- en communicatiewetenschappen. Aanvullend werken deelnemers aan een industry case, voor opdrachtgevers als KLM, Ziggo, en United. Wat uniek is aan dit masterprogramma, is de combinatie van theorie en praktijk. Deelnemers moeten in staat zijn om de theorie te vertalen en in de praktijk te brengen door concepten te bedenken en uit te werken, eventueel aangevuld met een werkend prototype of op zijn minst een Electronic Proof of Concept voor degenen die voor het projecttraject kiezen. Het project omvat een productrapport waarin het ontwerp- en functionaliteitsproduct wordt beschreven en waarin rekening wordt gehouden met de marktbehoefte en positionering. In het proefschrift (in beide varianten) worden alle theoretische kennis en praktische ervaring die is opgedaan in de cursusmodules samengevoegd om een innovatief idee te produceren.

Onderstaand een overzicht van het programma en studiepunten:

  • Media theory (11 ECTS) 
  • Business models (11 ECTS) 
  • Media technology (11 ECTS) 
  • Research and communication studies (11 ECTS) 
  • Industry case (3 ECTS) 
  • Final graduation project (13 ECTS)

Total: 60 ECTS 

Voor wie?

De executive master in Media Innovation is speciaal ontworpen voor professionals die veel met media werken. Ook verwelkomen we docenten van hbo-instellingen die een master diploma op dit gebied willen halen. Je hebt een aantal jaar werkervaring nodig om mee te kunnen doen aan het executive programma.

Deelname aan de master kan grotendeels door de Nederlandse overheid bekostigd worden wanneer je nog geen mastertitel hebt. Prijzen van het collegegeld in het studiejaar 2021-2021 zullen  €2.143,- bedragen. Dit zorgt ervoor dat het voor mensen werkzaam bij kleine mediabedrijven, start-ups en zpp’ers ook aantrekkelijk is om deze master te volgen.

Wil je meer informatie ontvangen over dit unieke master programma? Stuur een e-mail naar Frank.visser@mediaperspectives.nl 

Voor meer informatie over Breda University of Applied Sciences, klik hier.