Op 1 april aanstaande wordt het congres Marketing & Design 2010 – Make it sell! gehouden. Marketing & Design 2010 wordt georganiseerd door MarketingTribune en richt zich op, marketeers, communicatie¬specialisten, product managers en betrokkenen adviseurs, designers, designspecialisten en brancheverenigingen. Het congres biedt visie en concrete voorbeelden voor iedereen die op zoek is naar de commerciële meerwaarde van design. Leuk dat iets mooi is, maar verkoopt het ook?
Marketing en design brengt verpakkingsontwerp, huisstijl en corporate design, productdesign en online design allemaal in verband met marketing. En wel op een bijzonder concrete manier, door marketeers van grote designmerken aan u voor te stellen en te vragen hun inzichten te delen. Centrale vraag bij alle presentaties zal luiden: Wát deed - en doet - design voor marketing? Wat maakt dat een visuele corporate identity ook echt past bij de identiteit en ambities van de organisatie?
In vijf plenaire sessies spreken onder meer de marketeers van Hema, Bavaria en Philips over de rol en betekenis van design voor hun organisatie en het behalen van hun marketingdoelstellingen. Wat betekent een nieuw bierflesje voor de verkoop van Bavaria? Hoe belangrijk is design voor de HEMA? En wat is de visie van Philips op design? Keynotes zijn:
Frenkel Denie (Bavaria), Sabien Duetz en Caroline Turennout (Hema), Tammo de Ligny (Philips Consumer Lifestyle), Tom Dorresteijn (Studio Dumbar/BNO) en Rik Riezebos (European Institute for Brand Management).
Kijk hier voor meer informatie en aanmelden
Special event: PechaKucha
Amersfoort Creatieve Stad faciliteert tijdens Marketing en Design een special event: een PechaKucha waar partijen die hebben ervaren wat design voor het commercieel succes van hun organisaties heeft betekend. Pecha Kucha, letterlijk ‘geroezemoes’, is een uit Japan overgewaaid fenomeen waarbij mensen aan de hand van 20 ingestudeerde beelden 20 x 20 seconden mogen vertellen over elk gewenst onderwerp. De beelden draaien automatisch door, zodat iedere spreker gedwongen wordt om zijn verhaal in exact 6 minuten en 40 seconden te houden. Deze eisen dwingen de deelnemers creatief en to the point te zijn. PechaKuchaNights duiken in steeds meer steden op en op 1 april beleeft Amersfoort dus zijn primeur.
Wil je ook een PechaKucha-presentatie geven over design en marketing binnen het motto ‘I made it sell’? Neem contact op met Margon van Toor, margonvantoor@gmail.com .