Adfo Groep organiseert MARCOM14 dit jaar op 3 en 4 juni, in de Amsterdam RAI. MARCOM is het grootste event in de Benelux voor de marketing- en communicatiebranche. Zo’n 7.000 professionals komen samen voor meer dan 100 informatie- en inspiratiesessies over trends en ontwikkelingen in marketing, communicatie en media. Dit jaar met speciale thema-domes rondom mobile, media innovatie en e-commerce.
Mark Termeer, directeur Adfo Groep, organisator van het event: ‘We zetten dit jaar een aantal nieuwe concepten neer waarmee MARCOM met recht hét kennisevent van de branche genoemd kan worden. Met thema specifieke content, interactieve sessies en een variatie aan side events bieden we een mix van informatie en inspiratie, maar ook netwerk en new business. MARCOM is het fysieke platform waarop we kennis en nieuwe ideeën met elkaar delen en waarbij je daarnaast de diepte in kan gaan op een bepaald thema.’
De zevende editie van de ‘playground for professionals’ is dit jaar meer dan 12.000 vierkante meter groot. Bedrijven presenteren nieuwe producten en diensten, er zijn keynotes van (inter)nationale topsprekers, maar ook speciale themasessies over onderwerpen zoals digital, social, e-commerce, mobile, technologie, media en innovatie.
Vanuit iMMovator worden er twee sessies ingevuld in het MARCOM programma. Het recent gestarte project De Cultuurhub, dat ondersteund wordt door o.a. OLON en iMMovator, zal op dinsdag van 12.23-12.50 uur en woensdag van 15.25-15.45 uur toegelicht worden door Jouko Huismans en Mark Brenninkmeijer.
Communiceren in het digitale tijdperk… de mogelijkheden zijn legio. Interne televisie, het web, intranet, mobiele apps en sociale media. Ook voor het promoten van cultuurcontent kunnen campagnes opgezet worden die gebruik maken van allerlei media-innovaties. Alleen hebben culturele organisaties zelf weinig investerings- en organisatiekracht om media-innovaties te realiseren. Tevens is er te weinig kennis en ervaring op het gebied van de vele mogelijkheden van breedband en professionele cloudbased mediaservices. Daarom is de CultuurHub opgezet.
De initiatiefnemers van de CultuurHub (o.a. OLON en iMMovator) willen media-innovatie in de cultuursector stimuleren door verbindingen te maken met lokale omroepen, media-industrie, creatieve bedrijven en kennisinstellingen. De CultuurHub is een innovatief media platform. Beheer al je digitale content op één centrale plaats en bedien met een paar klikken een zeer breed spectrum aan digitale communicatiekanalen. Jouko Huismans vertelt tijdens deze sessie meer over de Cultuurhub, media innovatie voor de cultuursector en cultuur marketing.
Een nieuw onderdeel van MARCOM is de Start-up truck met 8 start-ups die de marketingcommunicatiebranche willen opschudden. Ze krijgen een truck tot hun beschikking om hun visie te kunnen delen met het publiek.
De 8 deelnemende bedrijven zijn ConferCall (een geheel nieuwe conference-call-dienst), We Make VR (virtual reality ervaringen) Georun (mobiele activatie games), GrowPromoter (tracking van klantdata voor het MKB), Instant Magazine (online magazine software), Shoot2Share (nieuw videodeelplatform), SocialShop (vrienden verkopen producten aan vrienden) en ZEEF (linkdirectory 2.0)
De start-ups geven 2 dagen lang seminars in de Startup Truck. Daarnaast kun je ze spreken in de Startup netwerktuin, die naast het theater ligt.
De registratie voor MARCOM14 is gratis. Meer informatie is te vinden op marcom14.nl.