Hoe kan de winkel om de hoek concurreren met het machtige internet? Het antwoord is "Local Commerce." Een groeiend aantal retailbedrijven vertrouwt op voorzieningen zoals Location Based Services (LBS - op locatie gebaseerde diensten) en elektronische media om winkelen met één enkele muisklik te leveren. Op LoCo Connect 2014, Europa's eerste conferentie over Local Commerce, op 28 januari worden voor de eerste keer local commerce-specialisten bij elkaar gebracht voor een internationale uitwisseling van ervaringen en meningen.
Van realtime-reclame op mobiele telefoons tot digitale portemonnees, van investeringsmogelijkheden in local commerce tot toekomstige trends voor detaillisten: veel specialisten en bedrijven zullen hun kennis delen op LoCo Connect. Bovendien zijn er veel mogelijkheden om te netwerken en informatie te vergaren over specifieke LBS-applicaties. Het evenement heeft meer dan 70 sprekers aangetrokken - uit 's werelds meest vooraanstaande Local Commerce-bedrijven met innovatieve nieuwkomers en bekende tech-bloggers. Sprekers zijn onder andere Kerstin Trikalitis, CEO van OutThere Media, Anupam Rastogi, Principal van Nokia Growth Partners, Christian Geissendoerfer, CEO van YOOSE, Kevin McGovern, COO van Blismedia, Tom Valetine, Managing Director van Secret Escapes, Konstantin Wolff, CMO van Payleven en Itir Erel van Turkcell.
Analisten van Berg Insight hebben in een recent onderzoek vastgesteld dat de LBS-omzet in Europa zal groeien naar zo'n 825 miljoen euro in 2017.
Kledingwinkels lopen bijvoorbeeld voorop bij de fysieke winkels door klanten de mogelijkheid te bieden hun producten te passen, te vergelijken of direct met de verkopers te spreken. De focus van Local Commerce ligt op het gebruik van online en mobiele technologieën ter ondersteuning van klanten bij het vinden van locale bedrijven en het promoten van hun producten.
"Wij zijn enorm blij dat we de crème de la crème van local commerce hebben kunnen aantrekken om op de LoCo Connect 2014 over hun ervaringen te spreken en kennis uit te wisselen. Na vele jaren waarin de online-handel voorloper is geweest, is het nu tijd dat technologisch trends en mogelijkheden zich meer op Local Commerce richten." zegt Stavros Prodromou, oprichter en Conference Director van de Loco Connect 2014.
Meer informatie over de sprekers, deelnemers, agenda en inschrijving voor de LoCo Connect 2014 kan worden gevonden op http://lococonnect.com