De geheime ingrediënten van extreem virale social content
Het wordt steeds drukker op social media. Vrijwel ieder merk en uitgever strijdt om aandacht in de newsfeed van haar doelgroep. Door deze concurrentie bereikt de gemiddelde Facebook-pagina gemiddeld nog maar 2 tot 10% procent van hun fans. Zo is het al knap lastig om hetzelfde aantal mensen te bereiken als het aantal fans dat je hebt. Geheel tegen deze trend in is er een aantal merken en mediatitels dat zich hier aan weet te ontworstelen. Deze merken halen een gigantisch bereik en verkeer via social media. Wat is het geheim van deze merken en waarom gaat wordt sommige content massaal gedeeld? En hoe zet RTL deze kennis en als onderdeel daarvan User Generated Content in? Dat zal allemaal worden behandeld aan de hand van vele internationale en nationale voorbeelden.
Annemarieke van Felius – Loderus
Annemarieke van Felius – Loderus is Head Product Development TV bij RTL Digital Media. Binnen deze functie is ze verantwoordelijk voor alle digitale lagen (web, app en social) van de RTL programmering. Ze leidt het Product Development TV team, met product ontwikkelaars, online marketing specialisten en online producers. In 2013 ontving ze diverse prijzen voor het crossmediale project Wie is Tim? waarbij de kijkers van GTST door middel van een crossmediale zoektocht tijdens de zomerstop betrokken bleven bij de dagelijkse soap. RTL won hier onder meer een AMMA, EFFIE en Spinaward voor.
Peter Minkjan
Peter Minkjan is Social Media Strateeg bij RTL. Het is zijn taak om zoveel mogelijk bereik en interactie te genereren op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat met RTL content. Hierbij gaat het om de RTL TV programma’s, kanalen en het VOD platfrom RTL XL. Daarnaast is Peter Minkjan oprichter van Likeconomics, consultant en veelgevraagd spreker over social media en marketing strategieën. Hij organiseert ieder jaar het Congres Facebook Marketing, met meer dan 400 deelnemers.
De sessie maakt onderdeel uit van het Talent Development Program van Hilversum Media Campus, een springplank voor young professionals die dromen van een baan in de media. Ook voor professionals is het mogelijk om bij deze sessie van het Talent Development Program aan te schuiven!
Deelname is kosteloos, maar vol = vol!
Locatie en tijd
De inspiratiesessie start om 18.30 uur en zijn uiterlijk 21.00 uur afgelopen. Locatie is de SWITCH (het uit containers opgebouwde zaaltje met On/Off erop), aan het Joop van den Endeplein op het Media Park.
Aanmelden
Ben je geïnteresseerd om deze inspiratiesessie te volgen? Meld je aan bij meeting@hilversummediacampus.nl om een plek te reserveren. Er is beperkt plek en vol=vol!