Op donderdag 22 januari 2015 is er in Hilversum een speciale informatiemiddag over de masteropleiding Media Innovatie. Mediaprofessionals die overwegen deze master te volgen zijn van harte uitgenodigd voor deze informatie- en netwerkmiddag, evenals andere geïnteresseerden uit de media-industrie.
Het eenjarige executive programma biedt diepgaande kennis van digitale mediaprocessen en dicht het gat tussen theorie en praktijk binnen mediastudies. Succesvolle media-innovaties borduren vaak voort op reeds bestaande, herkenbare elementen: de bouwstenen (codes) die in elk mediaproduct terugkeren. In de master Media Innovation worden deze bouwstenen belicht vanuit verschillende theoretische invalshoeken. Het programma kent een unieke multidisciplinaire benadering. Deelnemers worden aangespoord verder te kijken dan de oppervlakte van digitale media en leren cruciale digitale processen te onderscheiden. Wie de code achter een mediaproduct begrijpt, kan nieuwe verbindingen maken. De master Media Innovation is het eerste en enige geaccrediteerde masterprogramma in zijn soort in Nederland en wordt sinds de zomer van 2014 bovendien bekostigd door de Nederlandse overheid.
Unieke, toegankelijke opleiding
De Master Media Innovation is het eerste en enige geaccrediteerde masterprogramma in zijn soort in Nederland. Sinds de zomer van 2014 wordt de opleiding bovendien bekostigd door de Nederlandse overheid. Dit is uniek voor een executive programma. Het collegegeld van net geen tweeduizend euro maakt de opleiding voor velen die actief zijn in de media-industrie en nog geen mastertitel bezitten toegankelijk. Daarmee is de opleiding ook voor kleinere bedrijven, MKB’ers en ZZP’ers een interessante mogelijkheid.
Aron van der Valk, oprichter/partner Stijlbreuk, alumnus van de opleiding: “De master heeft me de beginselen van vernieuwend ondernemerschap in de media-industrie bijgebracht. Het niet de eenvoudigste business, maar wel een ontzettend spannende en één met mooie toekomstperspectieven.”
Wimar Jaeger, wethouder gemeente Hilversum: “Als gevolg van technologische ontwikkelingen en veranderende business modellen bestaat in de media-industrie de behoefte aan hoger opgeleiden met innovatief vermogen. De Master Media Innovation springt in op deze behoefte. Dankzij de subsidie van de overheid is de master bovendien ook toegankelijk voor kleinere ondernemers. Daar waar juist grote drang en passie om te innoveren zit. Vanuit de gemeente Hilversum juichen we deze ontwikkeling toe en zijn we blij dat ook de tweede lichting van deze master plaats zal vinden in Hilversum.’ De Master Media Innovation maakt daarom deel uit van het programmaplan van de Hilversum Media Campus.
Tijdens de informatiemiddag wordt meer informatie gegeven over de opleiding en komen Alumni van de opleiding aan het woord. Ook wordt er een mini masterclass gegeven over User Interface Design.
vanaf 13.30 uur inloop met koffie
14.00 uur Opening
14.05 uur Presentatie programma (Marnix van Gisbergen, Niels Bonenkamp
14.30 uur Wimar Jaeger (wethouder Economie & Media) namens de Gemeente Hilversum
14.40 uur Daphne Heeroma (directeur Academy for Digital Entertainment) namens NHTV
14.50 uur Frank Visser namens iMMovator
15.00 uur Pauze
15.15 uur Mini master class (Dr Javed Khan / User Interface Design)
15.45 uur Inspirational talk door Eelco Kingma (Dutch YouTube Gathering) - MMI alumnus
15.55 uur Inspirational talk door Yasamin Ferdousbarin (KLM) - MMI alumnus
16.05 uur Inspirational talk door Werner Bastianen (Stijlbreuk) - MMI alumnus
16.15 uur Q&A en netwerkborrel
17.00 uur Einde
Je kunt hier meer informatie vinden over de opleiding en voor extra informatie over het programma, de inschrijvingsprocedure, startdatum en planning, kijk je op de website www.nhtv.nl van NHTV Breda University of Applied Sciences, onder Programmes, Executive Masters. Of neem contact op met Ineke van Keulen via mastermediainnovation@nhtv.nl of (076) 533 22 37.
Aanmelden voor de informatiemiddag op 22 januari 2015 kan via mastermediainnovation@nhtv.nl.