NHTV Breda start in maart 2016 voor de derde keer de Executive Master in Media Innovation op locatie in Hilversum. Op donderdag 14 januari 2016 wordt in Hilversum een informatie- en netwerkmiddag georganiseerd met medewerking van de gemeente Hilversum, Hilversum Media Campus en iMMovator. Mediaprofessionals en media-geïnteresseerden zijn welkom.
De Engelstalige Master in Media Innovation wordt verzorgd door de Academy for Digital Entertainment (ADE) van NHTV Breda, in nauwe samenwerking met (inter)nationale partners. De masteropleiding vindt plaats in Hilversum en maakt deel uit van het programmaplan van de Hilversum Media Campus. Het eenjarige programma start in maart 2016 en is speciaal ontwikkeld voor mediaprofessionals. Doordat deze Master door de Nederlandse overheid wordt bekostigd (collegegeld daardoor ca. €2.000), is deze (financieel) makkelijker bereikbaar voor kleine mediabedrijven, start-ups en zzp'ers. De master biedt diepgaande kennis van digitale mediaprocessen en dicht het gat tussen theorie en praktijk binnen mediastudies.
Focus master
“Als gevolg van technologische ontwikkeling en veranderende businessmodellen bestaat in de media-industrie de behoefte aan hoger opgeleiden met innovatief vermogen,” aldus Rick van Schooten (Sony Music) in 2009 bij de aanvraag nieuwe opleiding. Doel van de studie is onder andere om te komen tot media-innovaties. Succesvolle media-innovaties borduren vaak voort op reeds bestaande, herkenbare elementen die in elk mediaproduct terugkeren. In deze master worden die bouwstenen belicht vanuit verschillende theoretische invalshoeken. Wie de bouwstenen achter een mediaproduct begrijpt, kan nieuwe verbindingen maken. Op deze manier ontstaan nieuwe innovatieve concepten, gericht op de toekomst.
Programma informatiemiddag
Op 14 januari wordt meer informatie gegeven over de inhoud van de masteropleiding, alumni verzorgen een aantal inspirational talks, een docent verbonden aan het programma verzorgt een mini-masterclass, en enkele studenten uit de huidige lichting zijn aanwezig om hun ervaringen te delen. Alumnus Aron van der Valk (oprichter/partner Stijlbreuk) zegt over de opleiding: “De master heeft me de beginselen van vernieuwend ondernemerschap in de media-industrie bijgebracht. Het is niet de eenvoudigste business, maar wel een ontzettend spannende en één met mooie toekomstperspectieven.”
Locatie en inschrijven
De informatiemiddag vindt plaats tussen 15:00 - 20:00 uur op de NHTV-locatie in Hilversum: Old Schoolprojects, Eemnesserweg 107, 1221 CW, Hilversum. Meer informatie en aanmelden voor deze bijeenkomst via de website van NHTV.