The Future Group is leider in realtime visuele effecten productie en een internationaal bekroonde technologie- en creatieve dienstverlener met het hoofdkantoor in Oslo, Noorwegen. Zo zijn zij verantwoordelijk voor ’s werelds eerste interactieve Mixed Reality show, Lost in Time. In 2018 creeërden ze visualisaties van Hurricane Florence voor The Weather Channel, om kijkers de gevaren te laten ervaren van zo’n orkaan. Deze video’s gingen viral. Bovendien brachten ze fictieve wezens tot leven tijdens de Riot Games: League of Legends world opening. The Future Group biedt ook software aan (Pixotope) waarbij makers zelf virtuele studio’s, augmented reality (AR) en on air-graphics kunnen creëren.
Halvor Vislie is CEO van The Future Group en zal in deze talk ingaan op rol van immersive in toekomstige programma’s en formats. Hij zal vragen beantwoorden als: Welke mogelijkheden zijn er wanneer je live video combineert met live computer graphics? En welke businessmodellen ontstaan er dan? Ook schuift CCO Oystein Larsen aan om vragen te beantwoorden over hun gekozen plan van aanpak en workflow. Oystein is onder andere bekend van de visual effects die hij maakte voor de film The Matrix.
Programma
09:00-09:30 Inloop
09:30-10:15 Presentatie Halvor Vislie & Oystein Larsen (The Future Group)
10:15-11:00 Q&A
11:00 Afsluiting
Moderatie door Monique van Dusseldorp
Inschrijven
Deze talk is gratis te bezoeken in de Immersive Zone. Reserveer via deze site jouw ticket voor de Immersive Zone en kies voor de talk op vrijdag.
Immersive Zone
Deze talk is onderdeel van de Immersive Zone tijdens de Dutch Media Week. In de SWITCH (Joop van den Endeplein) willen je laten ervaren wat er allemaal mogelijks is met immersive technologie. Iedere ochtend starten we de dag met een inspirerende talk en in de middag kun je spraakmakende demo’s ervaren. Kijk hier voor meer informatie.
De Immersive Zone in de SWITCH is onderdeel van de Dutch media Week. Dit is hét mediafestival van Nederland waar the heart of the story centraal staat. Van 4 t/m 13 oktober 2019 kan heel Nederland – van jong tot oud, van gebruiker tot professionele mediamaker – zich onderdompelen in, laten verrassen en inspireren door en leren met media. Van creatie en techniek tot de impact die media hebben op ieders leven. Een festival waarin bijzondere en actuele verhalen van – en over – media verteld en ontdekt worden.
Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. www.dutchmediaweek.nl