Het lectoraat Crossmedia Content van de HU organiseert in samenwerking met het programma Creative Experience Learning Labs (CELL) op vrijdag 5 februari een discussiemiddag over de toekomst van mobiele communicatie. De wereld van mobiele communicatie is een bron van innovatie en creatie. De ene vernieuwing heeft amper voet aan de grond of de andere doet alweer haar intrede. Tijdens de discussiemiddag worden de innovaties en businessmodellen onder de loep genomen.
Er zijn ruim 600 miljoen iPhone applicaties gedownload. Twitter bewijst haar bestaansrecht in verschillende groepen mensen over de hele wereld. De politie liet een layar ontwikkelen om mensen te leiden naar het dichtstbijzijnde politiebureau. Nieuwe mobiele mash-ups zijn aan de orde van de dag. En via QR lees je op je mobieltje de verdieping van een artikel in de Sp!ts of doe je mee aan een marketingactie van TNT.
Innovaties volgen elkaar op in ‘warp speed’. De vraag rijst op welke dienst, applicatie of mobiel merk wij nu weer gaan inzetten en wat er voor nodig is om het tot een succes te maken. Uit die turbulentie ontwikkelt zich een industrie die, gedreven door marktontwikkeling, vernieuwingsdrang en technologie, voor velen een bron van inspiratie en investering is.
Maar pikken de consumenten die briljante ideeën ook op? Ziet men de waarde van het gebruik? En daaraan gerelateerd, worden de commerciële en sociale doelen gerealiseerd? Waar staan wij? Waar gaan wij naar toe? En, hoe en wanneer bereiken mobiele innovaties een kritische massa waardoor eendagsvliegen cash-cows worden?
Om hier inzicht in te krijgen organiseert de HU op vrijdag 5 februari een discussiemiddag met experts en geïnteresseerden uit industrie en onderwijs. Het lectoraat Crossmedia Content in samenwerking met het Programma Creative Experience Learning Labs (CELL) nodigen u uit deel te nemen. Aan de hand van een aantal stellingen zal gediscussieerd worden over aspecten als:
• Kan iedereen een mobile service provider worden?
• Het introduceren van mobiele services en applicaties is een zaak van trial & error.
• Nederlandse mobile ontwikkelaars spelen geen internationale rol.
• Mobile is een zelfstandige discipline en staat los van crossmediale ontwikkelingen.
Deelnemende organisaties zijn o.a. Oneshoe, Novay, Ordina, IJsfontein en Layar.
Locatie: Hogeschool Utrecht, Faculteit Communicatie & Journalistiek (FCJ), Padualaan 99, Utrecht, 2e restaurant (begane grond).
Programma:
13.30 Ontvangst
14.00 – 14.30 Introductie, tafel- en zaaldiscussie eerste stelling
14.30 – 15.00 Tafel- en zaaldiscussie tweede stelling
15.00 – 15.30 Pauze
15.30 – 16.00 Tafel- en zaaldiscussie derde stelling
16.00 – 16.30 Tafel- en zaaldiscussie vierde stelling
16.30 – 16.40 ‘Nabranders’; wrap-up en afsluiting
16.40 Borrel
Inschrijven bij Wendy Versteegh