Als ondernemer moet u een sterk en onderscheidend businessmodel hebben om aan de top te komen en te blijven. Hybride verdienmodellen, multiplatform en technologische ontwikkelingen: hoe stuurt u uw onderneming aan in een snel veranderend speelveld? Lange stukken; geen zin in. Op 1 Atje; ja! Kom naar de workshop en ervaar zelf het succes van businessmodel Canvas.
Het nieuwe ‘Business Model Canvas’ en het bijbehorende denkmodel biedt ondernemers een visuele, bruikbare en systematische techniek om zelf hun bedrijf te analyseren en te innoveren. In tegenstelling tot andere modellen of businessplannen, maakt u met dit model een totaalplaatje op één pagina. Snel en gemakkelijk. Het canvas laat zien welke onderdelen in uw businessmodel een rol spelen en hoe ze zich tot elkaar verhouden. Het is ook een praktische beslistool: wat gaan we wel en niet doen? De methode is gebaseerd op het boek ‘Business Model Generation’ van Osterwalder en Pigneur.
Door de elementen van het bedrijf op een visuele manier in kaart te brengen is snel te zien waar eventuele bijsturing nodig is. Ook wordt het inzichtelijk hoe elementen toegevoegd kunnen worden die nog niet in uw businessmodel aanwezig waren. Bijvoorbeeld een nieuwe partner of extra verkoopkanaal.
Tijdens de workshop gaat u, na een introductie van het Canvas en een groepsoefening, zelf met uw eigen businessmodel aan de slag.
Na afloop van de workshop heeft u: