Op 29 juni was het Media Jaarcongres. Het was een mooie dag met inspirerende verhalen van (inter)nationale sprekers. Er zijn een paar interessante namen toegevoegd aan de sprekers line-up, waaronder Arjen Lubach, Deborah Acosta en Jørgen Madsen Lindemann. Bekijk hier de complete line-up.
Naast het plenaire programma op 29 juni kun je een keuze maken uit een groot aantal te volgen parallelle sessies (van 14.00-15.00). Samen met een kleine tot middelgrote groep vakgenoten ga je in op een specifiek onderwerp. De sessies zijn op verschillende locaties op het Media Park.
Deze expertsessies zijn gratis toegankelijk – ook als je niet naar het plenaire programma van MJC komt.
iMMovator organiseert tijdens het MJC de volgende expertsessies:
Data is hard op weg de nieuwe grondstof te worden voor de media industrie. Zowel de consumenten als de mediaprocessen zelf genereren dat waarmee nieuwe toepassingen mogelijk worden. Meer specifieke content, gerichter bereik maar ook betere interactie door Artificial Intelligence verdieping in de dialoog met de eindgebruiker. Data is ook een nieuw verdienmodel en onttrekt zich aan landsgrenzen en mediavormen. Daardoor ontstaan nieuwe kansen maar ook nieuwe concurrenten zoals de grote platforms. Tegelijkertijd rukt de wet- en regelgeving rondom privacy op en bestaat de behoefte om het design van toepassingen en datagebruik fundamenteel te veranderen door te werken volgens Privacy by Design principes. “A new world, a new perspective”.
Om ook in de toekomst Mediastad te blijven ontwikkelt de gemeente momenteel de Media Mile. De bedoeling van de Media Mile, een route langs verschillende mediahotspots in de stad, is om de media-zichtbaarheid en experience in de stad te vergroten. Het project richt zich op het geven van een full experience aan bezoekers, het bieden van een ‘podium’ voor lokale ondernemers en de creatieve industrie en moet ten slotte de trots van de inwoners van Hilversum voor hun stad vergroten. De opening van de Media Mile staat gepland tijdens Dutch Media Week van 6 tot en met 13 september 2017. Tijdens deze expertsessie lichten we de plannen rond de verschillende onderdelen van de Media Mile toe. U krijgt inzicht in de route en de verschillende hotspots. Ook de nauwe samenwerking tussen de gemeente en verschillende media-partners in de stad komt ruimschoots aan bod.
Live meebeleven van grote sport en live events. Videobeelden inzetten voor fan experience, op locatie én op afstand. Inzetten van data en beelden voor nieuwe diensten en visualisaties. Sport en Live Events zijn een doorlopende bron voor media-innovaties. Voor iMMovator reden om het open innovatieprogramma Spectacular ArenA eXperiences (SAX) te starten met Amsterdam ArenA, TNO en HvA én met partners als Ajax, United, Ericsson en innovatieve bedrijven uit het netwerk. Amsterdam ArenA fungeert daarin als fieldlab voor innovatie.
In deze expertsessie de laatste ontwikkelingen waaraan wordt gewerkt rond o.a.
Lees hier het verslag van deze expertsessie
MediaMatters is de innovatie-accelerator van iMMovator. De doelstelling is de innovatie van Nederlandse mediabedrijven te versnellen door verbinding te leggen met internationale startups en scale-ups. Deze bedrijven zijn in mei via Matchmakingdays aan elkaar gekoppeld en werken in de maand juni toe naar gevalideerde business innovatie. Deze innovaties worden tijdens een besloten event door de startups en scale-ups aan de deelnemende mediabedrijven gepresenteerd. Deze sessie is alleen op uitnodiging te bezoeken.
Iedereen is zich er van bewust dat het toevoegen van een extra laag op de (media)werkelijkheid of het maken van compleet nieuwe virtuele werelden enorme impact op het medialandschap gaan hebben. De komende jaren gaat iMMovator daarom vaker en meer aandacht besteden aan Virtual Reality, Augmented Reality en Mixed Reality. In de zorg, entertainment-games, toerisme en architectuur zijn al vele voorbeelden te vinden van geslaagde toepassingen. Tijdens de expertsessie op 29 juni gaan we in op inspirerende toepassingen in de media- en erfgoedsector en vindt de kick off plaats van het Fieldlab Virtual Worlds.
Bekijk hier het volledige aanbod van expertsessies
Het tempo waarmee veranderingen zich in de media en in het mediagebruik voltrekken, ligt hoog. Met de Mediamonitor volgt het Commissariaat voor de Media die veranderingen op de voet, al vanaf 2002. De Mediamonitor verschaft actuele informatie over ontwikkelingen, eigendomsverhoudingen en marktaandelen van dagbladen, tijdschriften, televisie, radio en aanbieders van content op internet. De Mediamonitor bevat een schat aan informatie voor een ieder die in media is geïnteresseerd. Ter ere van het 15-jarig bestaan van de Mediamonitor organiseert het Commissariaat een expertsessie. Tijdens deze sessie kijken we terug op 15 jaar mediamonitoring: hoe is het mediagebruik veranderd? Welke ontwikkelingen hebben we gezien? Welke implicaties hebben die voor het mediabeleid in Nederland? Hoe kijken we naar de toekomst? En wat betekenen al die veranderingen voor onze rol als toezichthouder? Hierover gaan we graag met u in gesprek. Om het jubileum luister bij te zetten, wordt een speciale en eenmalige editie van de Mediamonitor gepresenteerd.
Deze expertsessie wordt gehouden bij het Commissariaat voor de Media, op loopafstand van Studio 21. Meer informatie over de Mediamonitor vindt u hier.
Boosted by the promise of interactivity, investment by tech providers & social platforms, and low distribution costs, live video has changed considerably over last couple of years. This session will provide an update on the state of live video and address some of the surrounding issues: building an audience, curating content, monetisation and more.
Every day, hundreds of customers around the world rely on Ooyala to maximize the revenue potential of every digital video asset on every possible device. As one of the launch partners for Facebook Live, Ooyala’s IVP is at the forefront of live video and the team will talk about all things tech. Ooyala’s out-of-the-box live player and their recently-launched Network Operations Centre (NOC) can provide you with all the support you need during your live event. Our proven experience with live video streaming over IP allows us to pre-empt any technical hitches that may occur during your live event.
In het huidige informatie tijdperk is snelle nieuwsgaring essentieel geworden. Daarnaast is snelle publicatie naar diverse kanalen (TV en internet) een must. Met de Connected Camera oplossing van United, is het mogelijk om de verschillende kanalen snel te voorzien van zeer actuele en nieuwswaardige content. Door verschillende workflow toepassingen kan per situatie bepaald worden wat de beste toepassing is. De workflow toepassingen zijn onder te verdelen in postpro en live. Alle toepassingen maken gebruik van 4G, WiFi of een bedrade internet verbinding. Dit betekent dat tegen relatief lage kosten een zeer snelle workflow gerealiseerd kan worden.
Gedurende de hele dag zullen diverse ‘Connected Camera’ mannen rondlopen op het Media Jaarcongres. De content wordt vervolgens live gemonteerd op de demo set up van United in de foyer van studio 21.
Edit: Het Media Jaarcongres is afgelopen, inschrijven is niet meer mogelijk!
Als je het Media Jaarcongres bezoekt zit deelname aan een expertsessie inbegrepen in je ticket. Na je inschrijving is het mogelijk je voorkeur voor expertsessie aan te geven (hierover ontvang je een aparte mail). Ben je niet aanwezig op het MJC, maar wil je wel één van bovenstaande expertsessies bezoeken? Registreer je dan via dit formulier. Let op: bezoekers van het MJC hoeven zich dus niet via dit formulier in te schrijven voor een expertsessie.
Schrijf je in met korting voor het Media Jaarcongres!
Vind je het leuk om de hele dag bij het MJC aanwezig te zijn? Schrijf je in met de kortingscode X3F95 3BC4 16E9 25E0 en je betaalt slechts €195,- in plaats van €249,- !
Over het MJC
De 10e editie Media Jaarcongres (MJC), dé ontmoetingsplek voor de Nederlandse media-industrie, vindt dit jaar plaats op donderdag 29 juni in Studio 21 op het Media Park. De afgelopen 10 jaar is het medialandschap voorgoed veranderd. Het is een nieuwe wereld met nieuwe regels. We spreiden onze tijd over verschillende schermen en media, van een eindeloze stroom aan berichten op social media, het binge-watchen van hele series in korte en het altijd en overal bereikbaar zijn. De platforms die we hiervoor gebruiken van Facebook, YouTube, WhatsApp tot aan Google, zijn globaal en weten alles van ons. Wat we doen, waar we naar zoeken, waar we ons bewegen. Ze kunnen inmiddels voorspellen wat we gaan doen.