Het vertellen van verhalen is een eeuwenoude kunst, maar met de opkomst van nieuwe technologieën en middelen wordt er steeds meer impact gecreëerd met onze verhalen. Met Virtual Reality kunnen we ergens zijn, waar we niet zijn. We kunnen bijvoorbeeld een schilderij binnenstappen en er in rondlopen, een tijdreis maken naar de Gouden Eeuw of op het podium staan met je favoriete artiest. Maar wat komt er eigenlijk allemaal kijken bij het creëren, ontwikkelen, schrijven en produceren van VR-experiences?
Woensdag 16 mei staat er een nieuwe Media Talk op de agenda. Avinash Changa, oprichter van WeMakeVR, gaat ons inzicht geven in het creëren en produceren van een VR experience. Wat zijn de mogelijkheden met VR? Hoe genereer je goede ideeën voor een VR-productie? Waar moet je aan denken bij een VR-productie? We maken een reis van kennismaking met VR tot een blik in de toekomst, en doen onderweg de basics van concepting en creatie aan.
Avinash is oprichter en algemeen directeur van WeMakeVR. WeMakeVR is sinds 2013, na de release van het eerste Oculus Rift prototype, bezig met het creëren van Virtual Reality ervaringen. Avinash heeft naast de ontwikkeling van een VR-camera onder meer producties gemaakt voor Tommy Hilfiger, AVROTROS, The London Symphony Orchestra, The New York Philharmonic, IBM, Samsung, Sensation, ID&T, Veilig Verkeer Nederland en Oculus.
De Media Talk start op 16 mei om 19:00 uur en is rond 20:30 afgelopen. Vanaf 18:30 serveren we soep en broodjes. Locatie is de SWITCH, gelegen aan het Joop van den Endeplein op het Media Park. De SWITCH is de uit zwarte containers opgebouwde locatie met On/Off erop.
Kosten: €50,- (ex BTW) en dat is inclusief soep en broodjes voorafgaand aan de avondsessie. Voor studenten geldt er een studententarief van €15,-. (ex BTW). Je kunt je hier inschrijven via Eventbrite.