Tijdens deze MediaTalk bespreken we de Succes Metrics Voor Media. AD, NOS & smartocto praten over nut en noodzaak van data analytics op de redactie. Heeft het zin, hoe zet je het in, waar zitten de twijfels, wat levert het op en is het allemaal wel zo goed als wordt beweerd
Daarom hebben we 2 hele grote en invloedrijke online nieuws merken aan tafel – de NOS en het AD – en is ook een van de founders van het Nederlandse bedrijf smartocto aangeschoven. Smartocto is marktleider in Nederland en België als het gaat om realtime editorial data analyse en werkt voor vele grote nieuwsmerken in binnen- & buitenland.
Bert Kok gaat het gesprek aan met de volgende gasten:
De MediaTalk zal plaatsvinden op vrijdag 9 oktober van 17.00 – 17.45 uur en is te volgen via een gratis livestream. Wil je erbij zijn? Registreer je dan snel! Een dag voor het event ontvang je de link naar de livestream per mail.
Heb jij een vraag voor een van de sprekers? Er is een chatfunctie tijdens de livestream, dus je kan ter plekke je vraag stellen! Of stuur hem nu vast in via communicatie@mediaperspectives.nl
Schrijf je snel in, we zien je graag op 9 oktober!
Bert heeft ruime ervaring in de dynamische wereld waar inhoud, technologie en business samenkomen. Hij heeft een achtergrond in de journalistiek en werkte voor kranten, radio, tijdschriften en het persbureau ANP. Daar gaf hij leiding aan de businessunit Multimedia waar alle maatproducties van het ANP werden gemaakt, zoals radiobulletins, internetberichten, teletekst, video en berichten voor mobiel. Met een klein team werd daar op een heel efficiënte manier nieuws geproduceerd voor een groot aantal verschillende platformen.
Sinds 2009 is Bert actief als ondernemer en (mede)oprichter van diverse startups, waaronder imgZine (later ORTEC Communications). imgZine is een platform voor digitale publicaties, dat op een simpele manier allerlei contentstromen samenbrengt in een aantrekkelijk magazine.
Bert’s passie is de transformatie van de media-industrie. Zijn ambitie is om deze digitale transformatie voortdurend te stimuleren en bij te dragen aan een duurzame toekomst voor de mediasector. Sinds 2016 werkt Bert voor Media Perspectives en houdt zich daar vooral met de businesskant bezig. Bert heeft een Executive MBA in Cross Media, en is gecertificeerd Innovation Sprint Master.