Op 30 augustus openden we het seizoen met een Zomercafé. Hoe verandert televisie? We bespraken het aan de hand van verschillende bijzondere cases, met onder meer Nicolas Eglau (RTL Ventures), Erik van Heeswijk (VPRO) en Rolf Meter (5minuten.tv) over hun nieuwe projecten, de presentatie van een boek over tien jaar format ontwikkeling en een feestelijke afsluiting door de nieuwe Burgemeester van Hilversum, Pieter Broertjes.
Verslagen
Foto's
De foto's (gemaakt door Mark Janssen, ECP) zijn te vinden op Flickr.
Video
Video opnames van alle presentaties zijn inmiddels te vinden op Vimeo .
Nicolas Eglau (RTL) spreekt op het Cross Media Zomercafé
In de persProgramma
14.30 Inloop
15.00 Ton van Mil, directeur iMMovator Cross Media Netwerk
15.05 Barbara Schouten, Business Consultant, GfK Retail & Technology. Gfk heeft als geen ander bedrijf inzicht in wat het Nederlandse publiek aanschaft, en wat fabrikanten in de winkels aanbieden. Wat voor spullen haalt men in huis? Welke grote veranderingen zien we in de televisiesector?
15.20 Charles Vaneker is CEO van Klapper Communicatie B.V. en geeft advies over en onderzoekt formats, tv-sponsoring en social media. Hij heeft het boek ‘Naar een origineel idee van' samen geschreven met Agnes Dijker, mediaconsultant bij KlapperCom Consultancy. Charles Vaneker presenteert het boek dat gaat over tv-trends, tv-formats en tv-sponsoring. Wat zijn de wereldwijde Tv-format trends over de afgelopen 10 jaar? Wat is de effectiviteit van tv-sponsoring en branded content? Een nieuwe publicatie over dit onderwerp wordt op het Cross Media Cafe voor het eerst gepresenteerd.
15:40-16:00 Pitch. Korte presentaties van ondernemers met nieuwe initiatieven
16.00 Pauze
16.50 Rolf Meter, samen met Alexander Odijk initiatiefnemer 5minuten.tv, presenteert dit nieuwe format. 5minuten.tv is een online televisieplatform, dat de programma's verspreid via internet en op de computer, mobiele telefoons en via online televisies te kijken is. 5minuten.tv startte dit jaar met de zoektocht naar de 5e Topper en zendt allerlei programma's uit die allemaal ongeveer 5 minuten duren, zoals bijvoorbeeld een filmprogramma met René Mioch. Wat zijn de plannen?
17.10 Nicolas Eglau, Directeur, RTL Ventures. RTL Nederland heeft zijn snel groeiende new business activiteiten ondergebracht in een nieuwe divisie: RTL Ventures. De divisie is actief op uiteenlopende consumentenmarkten, onder andere via investeringen in bedrijven die zich met de inzet van de RTL media en expertise versneld kunnen ontwikkelen. Directeur Nicholas Eglau vertelt meer over zijn plannen.
17.30 Pieter Broertjes, Burgemeester Hilversum. Pieter Broertjes werkte jarenlang in de media, onder andere als Hoofdredacteur van de Volkskrant. Sinds 1 juli is hij de nieuwe Burgemeester van Hilversum. Zijn bijdrage aan het Cross Media Café is zijn eerste officiële kennismaking met de bewoners van het Mediapark.
17.45 Borrel
De Cross Media Cafes worden in 2011 gesponsord door CM.
De Livestream van het Cross Media Cafe wordt mede mogelijk gemaakt door Jetstream.
Hieronder vindt u een lijst van mensen die zich inschreven voor het Cross Media Zomercafé.