Onlangs is het startschot gegeven voor het Nationale Media Onderzoek (NMO), dat voor het eerst bereiksgegevens van tv, radio, internet en print combineert. In dit Cross Media Café gaat moderator Monique van Dusseldorp, samen met experts, in op de Nederlandse datamarkt, en de nieuwe mogelijkheden die nu worden ontwikkeld om een nieuwe verhouding tussen media en adverteerders te laten ontstaan.
Natuurlijk praten we in dit verband ook over Google dat definitief afscheid neemt van third-party cookies. En ook over Apple dat in zijn laatste update van de App Store een speciale privacyschakelaar heeft toegevoegd, waardoor appmakers vooraf toestemming moeten vragen voor ze bepaalde informatie mogen verzamelen: bijna niemand geeft toestemming.
Gebruikers zijn zich meer en meer bewust van de enorme hoeveelheid data die ze online achterlaten, en zoeken naar alternatieven. De handel in gegevens – de kennis van de voorkeuren van gebruikers, gedeeld door een enorm web van partijen – vormt echter het hart van de online media-industrie. Kan het ook anders?
Heb jij een vraag voor een van de sprekers? Er is een chatfunctie tijdens de livestream, dus je kan ter plekke je vraag stellen! Of stuur hem nu vast in via communicatie@mediaperspectives.nl
In samenwerking met het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, organiseert Media Perspectives gedurende het jaar diverse Cross Media Cafés. Dit zijn bijeenkomsten voor mediaprofessionals waar de nieuwste ontwikkelingen worden gepresenteerd op het gebied van media, technologie en innovatie.
Met deze Cross Media Cafés dragen we bij aan kennisontwikkeling en kennisdeling om de media-industrie zo een stap verder te brengen.