15 mei 2012

Cross Media Café: Future of Advertising

Datum & tijd

2012-05-15 15:00:00

15 mei organiseerde iMMovator in samenwerking met het Nederlands Media Netwerk een evenement over de ‘Future of Advertising’ in de Theaterfabriek in Amsterdam. Waar besteden adverteerders over 3 jaar hun geld aan? Zijn print en televisie nog steeds dé grote kanalen of ligt de toekomst in mobiel, tablets, apps en second screen? CBS Outdoor, Google, PepsiCo, STER en anderen gaven hun visie. Bekijk hier de video’s, presentaties, verslagen en foto’s van dit speciale Cross Media Café.

De verslagen, presentaties, video’s en foto’s zullen aan het einde van de week op deze pagina te vinden zijn.

Video’s 

De video’s zijn te vinden in dit Vimeo album.

Presentaties

De meeste slides zijn hier te vinden.

Verslagen

Deel 1: De toekomst van advertising? Geen concrete antwoorden, wel duidelijke trends!

Deel 2: Future of Advertising, Lemz, Google, VEA en Makerstreet

Foto’s

De foto’s van het Cross Media Café, gemaakt door Mark Janssen van European Communication Projects, zijn te vinden op Flickr.

Programma #futuread

14.00 uur: Welkom door Nederlands Media Netwerk en iMMovator

14.10 uur: Bart Vijlbrief, Strategy Director bij Initiative.
Initiative werkt onder meer voor HEMA, Kruidvat, Trekspleister, Burger King en PLUS. Bart zal een inleiding op het thema geven. Wat zijn de ontwikkelingen binnen televisie, radio, dagbladen, tijdschriften, internet en outdoor? Hoe zullen gedrag en wensen van adverteerders zich de komende jaren ontwikkelen?

14.30 uur: Manon Daggers, Media & Marketing Capability Manager bij PepsiCo
Manon Daggers is verantwoordelijk voor een groot een mooi merkenportfolio met daarin Pepsi, 7Up, Gatorate,Tropicana, Duyvis, Lays, Doritos, Quaker Cruesli en Snack a Jacks. Manon brengt enkele spraakmakende cases en haar visie op de ontwikkeling van media en advertising.

14.45 uur: Arian Buurman, Algemeen Directeur van STER.
De volumes in televisiereclame blijven ondanks de sterke opkomst van online media goed overeind staan. Maar dat televisie de komende jaren sterk gaat veranderen, staat vast en dat televisiereclame zal veranderen dus ook. Met de combinatie van televisie, radio en online manifesteert STER zich steeds meer als crossmediale speler. Arian geeft haar visie.

15.00 uur: Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director bij CBS Outdoor.
Digitalisering, location based, augmented reality. Er waait een zeer innovatie wind door de wereld van outdoor advertising. Guy neemt ons mee naar Londen en de toekomst.

15.15 uur: Pitches!

  • Hans Nouwens, Directeur 4me: “4me richt zich volledig op mobiel. Zo hebben we onder de naam Scan, Shop & Go een primeur met een gesloten winkel waar alleen met de smartphone uit de etalage gekocht kan worden. Dit is een nieuwe advertentie plek waar beleving en koop aan gekoppeld kan worden.”
  • Rik de Vries, CEO van Wow: “WOW staat voor World Of Wallpapers; een digitale oase waarin de gebruikers zelf zijn favoriete channels met wallpapers kiest. Deze voorkeuren kan hij/zij straks overal en altijd oproepen middels diverse soorten – mobiele – applicaties. We beginnen met de digitale agenda maar dit zou zomaar naar een Weather app kunnen overslaan of een wekker, een to-do app. De mogelijkheden zijn onbeperkt.”
  •  Eelco Boers, Directeur van Mark&Mini: “Mark&Mini verkoopt gerichte advertenties – streamspots – onder andere rondom Uitzending Gemist sites van de SBS, NPO en andere videosites. Onze unieke targeting techniek maakt het mogelijk om heel kosten effectief doelgroepen te benaderen.”
  • Eric Siereveld, Director Scoopshot: “Gestart in 2011. Van Finse origine.  Een zeer innovatief crowdsourcing platform voor de media nieuwsfoto’s en daarmee ook een nieuw mobiel advertentie medium. Zojuist gestart in Nederland met als eerste klant Metro.”
  • Valentijn Bras, CEO van Scoupy: “Scoupy is een 8 maanden oude Amstelveense marketing startup in location based couponing voor smartphones. Scoupy verzamelt dagelijks vele leuke kortingsacties in de buurt en brengt deze samen in één app. Het gaat daarbij om originele kortingen, speciaal voor Scoupy.”

15.30 uur: Pauze

16.00 uur: Joris van Heukelom, partner MakerStreet en voorzitter IAB.
MakerStreet ontwikkelt volledig geïntegreerde digitale omgevingen voor een groot aantal klanten waaronder ABN Amro, Ziggo, Vodafone, KPN, Achmea, Bol.com, TomTom, Samsung, VARA, NCRV en Sanoma Media. Joris zal vertellen over de ontwikkelingen op gebied van mobile advertising.

16.15 uur: Mark Woerde, Strategy Director bij Lemz.
Mark schreef de bestseller How Advertising Will Heal The World and your Business, over duurzaamheid in reclame. Met Lemz werkt hij onder meer voor IKEA, ANWB, Unicef en Artsen zonder Grenzen. Onlangs won Lemz Spin Awards met Consument & Veiligheid en KLM.

16.35 uur: Pim van der Feltz, directeur Google Benelux.
In 2011 heeft de online advertentiemarkt in Nederland een omvang bereikt van 1 miljard euro. Een aanzienlijk deel is in handen van Google, een van de meest bepalende en innovatieve spelers op gebied van online media. Een blik op de toekomst van Google is een blik op de toekomst van ons allemaal.

16.55 uur: Cees Wijnnobel, Directeur van VEA.
Cees zet als afsluitende spreker de bijdragen van deze congresmiddag in perspectief. Wij horen graag van hem of er zoiets bestaat als het reclamebureau van de toekomst. En als ja: hoe ziet dat eruit en wat doet dat dan?

Datum: Dinsdag 15 mei

Tijden: 14.00 (inloop 13.30) -17.15
Locatie: Theaterfabriek, Amsterdam
Dagvoorzitter: George Freriks.
Let op: het Cross Media Café is gratis te bezoeken, kosten voor drankjes en parkeergelegenheid zijn echter wel voor eigen rekening.