10 december 2019

Cross Media Café – Future FM

Tickets €20,- (50% korting voor studenten)

Datum & tijd

Dinsdag 10 december, 14:00-17:00 uur

Radio is springlevend – het medium weet zich voortdurend aan te passen aan veranderende sociale, culturele en technologische omstandigheden.

Het maken van radio en het belang van het medium stonden het afgelopen jaar centraal in een aantal bijeenkomsten rond de viering van honderd jaar radio. Het laatste Cross Media Café van 2019 kijkt vooral vooruit – wat is de toekomst van het medium in een media wereld die verandert onder invloed van machine learning, kunstmatige intelligentie, big data en voice interfaces? Hoe gaan smart radios, podcasts en visual radio zich door ontwikkelen?

Het Cross Media Café van 10 december wordt voorafgegaan door een speciale Expertsessie van 11.30-13.00 uur, getiteld: ‘How to Make Great Radio’. Deze sessie is Engelstalig. Combitickets zijn mogelijk!

14:00-15:15 uur – Innovatie

  • UK radio consultant David Lloyd reflects on radio’s rich history, considers its state today and suggests where its future may lie – and what lessons can be learned.
  • Bram Bogaerts, mede oprichter ontwerpbureau Superposition over Castography, een webomgeving om op een vernieuwende manier podcastcontent te ontdekken.
  • Daan Molenaar, Conceptontwikkelaar & projectleider EO over Eerst dit, een dagelijkse bijbelpodcast van EO en IZB via WhatsApp. Deze podcast bestaan nu bijna een jaar en heeft inmiddels 45.000 abonnees.
  • Matt Deegan, Founder and Creative Director of the new media and radio consultancy firm, Folder Media about running Fun Kids, a digital radio station and children’s brand that reaches over 300,000 children each week on-air and many more through its website, podcasts and YouTube channels.

15:15-15:45 uur – Pauze en bezoek aan demo’s

15:45-17:00 uur – Strategie

  • Jurre Bosman, Directeur Audio NPO, over de radiostrategie van de NPO
  • Marc Adriani, Directeur Radio van Talpa Network, over de strategie van Talpa Radio
  • Liedewij Hentenaar, directeur van Radio Advies Bureau (RAB) presenteert de laatste cijfers in inzichten over de toekomst van de Nederlandse radio markt. Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations, een van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) 
  • Iwan Reuvekamp, Audio/Voice Innovation Manager bij DPG Media gaat in op voice en voice interfaces als nieuw medium, met voice toepassingen bij de Volkskrant en Qmusic als voorbeeld. 
  • Joeri Nortier, Product Manager Digitaal bij de FD Mediagroep, presenteert de laatste ontwikkelingen rond slimme radio. Met de SMART Radio-technologie van BNR Nieuwsradio kan een persoonlijke playlist worden gemaakt op basis van interesses, die automatisch via de laatste technieken worden samengesteld en afgespeeld. Wat betekent dit voor de toekomst van radio?

Vanaf 17:00 uur – Netwerkborrel

 

Media Perspectives organiseert samen met Beeld en Geluid het Cross Media Café. Dit zijn bijeenkomsten voor mediaprofessionals waar steeds de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van media, in de breedste zin van het woord, worden gepresenteerd. Met de Cross Media Cafés dragen we bij aan kennisontwikkeling, kennisdeling en innovatie om zo de media-industrie een stap verder te brengen.