Sinds 2016 staat Virtual Reality (VR) in veel branches hoog op de agenda. In 2017 hebben we kennis mogen maken met het eerste grote commerciële Augmented Reality succes, Pokémon Go. Als mediamaker wil je voorop blijven lopen en experimenteren met deze immersive vormen van storytelling. De vraag “Moeten we niet iets met AR/VR/MR?” komt daarmee ook steeds vaker aan de orde. Hoewel een eerste enthousiaste reactie volgt, loopt het daarna vaak vast op de vraag maar waarom en hoe dan?
iMMovator en Beeld en Geluid organiseren een speciale bijeenkomst over de mogelijkheden van Augmented-, Virtual- en Mixed Reality. Met onder andere presentaties van &samhoud media, Dutch Rose Media en Studio Puckey.
Datum en tijd: Dinsdag 20 maart van 14:00-17:00 uur
Locatie: Beeld en Geluid
Kosten: gratis
Meer informatie en inschrijven
De bijeenkomst vindt plaatst tussen 14:00 – 17:00 uur in Beeld en Geluid. Aansluitend kunt u informeel doorpraten tijdens de borrel met experts en andere aanwezigen. Op het programma staan de volgende sprekers:
&samhoud media: Trends en business van 360 video content
Laura Talsma, VR Cinema Content Specialist van The VR Cinema en &samhoud media, bespreekt de trends en business van 360 video content. Ze deelt haar ervaringen met welke content succesvol is en wat er komt kijken bij het maken en vermarkten van 360 video content.
Dutch Rose Media: Succesvol zijn op lange termijn
Natasja Paulsen, Creative Director van Dutch Rose Media, geeft tips over een content-gerichte AR strategie, om in een vakgebied waar de technologie hals over kop vooruit gaat, ook op de lange termijn succesvol te kunnen zijn. Verder vertelt Dutch Rose Media over hun plannen om een volumetric video capture studio op te zetten in Nederland.
Dajo Brinkman: Visie op de huidige stand van de markt
Dajo Brinkman, 360 camera operator actief voor verschillende partijen in de Nederlandse VR/AR/MR markt, deelt zijn ervaringen in de dagelijkse realiteit van VR video productie en geeft zijn visie op de huidige stand van de markt.
Studio Puckey: Verschillende niveaus van immersion
Jonathan Puckey van Studio Puckey vertelt over het project Dance Tonite, waarin bewust gekozen is om de ervaring voor verschillende niveaus van immersion toegankelijk te maken en om WebVR als technologische basis te gebruiken.