14 januari 2010

CMC op locatie: Noorderslag – De kracht van communities

Datum & tijd

2010-01-14 13:00:00

Op 14, 15 en 16 januari vindt de Eurosonic Noorderslag Conferentie plaats in Groningen. IMMovator organiseert op donderdag 14 januari in het Hilversum Media City Paviljoen een middag over de kracht van communities. In 3 sessies bekijken we met bandleden, project managers uit de muziek industrie, festival en zaal managers en andere betrokkenen naar de werking van online communities, en hoe die voor bands kunnen worden ingezet.

Het contact tussen band, label, festival, zaal en publiek verloopt inmiddels via allerlei online media kanalen: websites, Youtube, Facebook, Hyves, Twitter, en email nieuwsbrieven brengen mensen bij elkaar.  De interactie met en tussen het publiek kan vele vormen aannemen. Sommige fans willen elke persoonlijk uiting van hun muzikale helden volgen, anderen willen alleen gewaarschuwd worden over optredens in de buurt.



Doel van dit Cross Media Café is om bandleden, project managers uit de muziek industrie, festival en zaal managers en andere betrokkenen inzicht te geven in de werking van online communities, en hoe die voor bands kunnen worden ingezet. Daarnaast kijken we naar enkele nieuwe en bijzondere muziek start-ups in Nederland en sluiten we af met een panel discussie met muziekmanagers.

De livestream van het Cross Media Cafe is hier te zien.

13.00-14.00 Cross Media Café 1 – De kracht van communities
Erwin Blom publiceerde dit jaar het Handboek Communities, dat inmiddels in de top tien van meest verkochte boeken staat. In zijn introductie gaat hij in op manieren om een online community te ontwikkelen en onderhouden, waarbij hij speciaal aandacht zal geven aan succes van Nederlandse muziek communities.

Introductie door Erwin Blom, internet strateeg, muziekliefhebber en auteur Handboek Communities, gevolgd door twee cases studies, voorbeelden van succesvolle inzet van communities.

•    Introductie: Erwin Blom, auteur Handboek Communities
•    Case study: David Zegers, Directeur Communicatie & Ontwikkeling, AB Concerts
•    Case study: Farid Benmbarek, Top Notch
•    Case study: Léon Geuyen, drummer en zanger, Gasoline Brothers

14.30-15.30 Cross Media Café 2 - New Kids On The Block.
Een sessie met korte presentaties door Nederlandse muziekstartups die het verschil willen gaan maken in 2010. Welke mooie, nieuwe, fascinerende nieuwe online diensten worden in 2010 gelanceerd?

•    Ard Boer, Tribe monitor
•    Sytze Wiersma, DanceTV
•    Tim Heineke, Twones
•    Gilles de Smit, 22 Tracks
•    Levie Hofstee, Band on Demand

16.00-17.00 Cross Media Café 3 – Muziek manager aan het woord: wat zijn de beste online toepassingen en hoe zet je ze in?
Hoe kunnen managers online communities inzetten? Van gratis marketing, tot onderzoek, van commercie tot het ontwikkelen loyaliteit. Paneldiscussie met voorbeelden
Discussie met o.a.

•    Bente Bollman, Marketing & Communications Manager Lowlands Festival at Mojo Concerts
•    Erik Luyten, Senior Online Marketing & PR, Communications Development & Photography at Incubate
•    Niels Aalberts, Manager Kyteman en blogger Eerste Hulp bij plaatopnames
•    Matthijs Bobeldijk (Buma Stemra)

Afsluiting Erik Boog, wethouder Cultuur, Gemeente Hilversum

Moderators: Erwin Blom en Monique van Dusseldorp

Inschrijven
Om bij deze speciale Cross Media Cafes op locatie aanwezig te zijn dient u zich in te schrijven voor de Eurosonic Noorderslag Conferentie. Meer informatie kunt u vinden op de website van Eurosonic Noorderslag. Wanneer u zich al ingeschreven heeft hopen wij u te mogen begroeten in de Oosterpoort - A5 (Hilversum Media City).