24 april 2014

Challenge: 3FM Serious Request

Tickets gratis

Datum & tijd

2014-04-24 12:00:00

Haarlem

CHALLENGE CLICKNL SMART & SOCIAL

HELP 3FM SERIOUS REQUEST EEN STAP VERDER

In december 2014 organiseren 3FM en Rode Kruis opnieuw Serious Request. 3FM Serious Request is de jaarlijkse decemberactie van 3FM voor het Rode Kruis. Heel Nederland komt in beweging om vele grote, maar vooral ook veel kleine donaties te genereren voor het goede doel. Centraal staan een stille ramp, de 3FM-DJs in het  Glazen Huis, de uitzendingen op 3FM, Nederland 1 & 3 en de bewonderenswaardige inbreng/acties die mensen bedenken. Het Glazen Huis strijkt dit jaar neer in Haarlem. 3FM Serious Request is ieder jaar een megasucces en leverde vorig jaar 12,3 miljoen voor het Rode Kruis.

Bij de organisatie blijft het gevoel dat er kansen blijven liggen. Op 24 april organiseren we een speciale Challenge 3FM Serious Request. En we hebben daarbij jouw expertise nodig. Help jij 3FM Serious Request 2014 een stap verder? In overleg met 3FM en het Rode Kruis roepen we jouw hulp in om in de Challenge mogelijkheden te verkennen op twee sporen:

  • Social Media-explosie die zich voltrekt rond 3FM Serious Request. Wat kun je hier meer mee doen? Analytics, visualisaties, dashboards, sentimentsanalyses, overzicht/inzicht die dit kan leveren zowel rond het fenomeen als tbv stakeholders als 3FM / Rode Kruis / Haarlem.
  • Community/fanbase die in actie komt of wil komen. Hoe kun je hen activeren en stimuleren en de los-vast community elkaar laten ondersteunen bij het succesvol opzetten van acties.

De aanpak in het kort: na een aftrap door 3FM (Wilbert Mutsaers) over 3FM Serious Request en de aanpak in de afgelopen jaren verdiepen we kort de kansen en lering uit andere, vergelijkbare fenomenen/fundraisers. En daarna zijn jullie aan de beurt. In een creatieve sessie kunt je jouw licht laten schijnen over de kansen en de mogelijkheden.

Voor de Challenge wordt een beperkte groep experts geselecteerd. Jij mag daar toch niet ontbreken! Meld je aan en geef aan wat jouw inbreng kan zijn.

VOOR WIE?

De Challenges CLICKNL zijn bedoeld voor de willers en de kunners vanuit bedrijfsleven en onderzoekswereld. Kunners omdat ze bewezen expertise hebben op het gebied van de Challenge en ook in staat zijn om vervolg te geven aan de uitkomsten van de Challenge.

Willers omdat ze bereid zijn die expertise te delen en in te brengen en de overtuiging hebben dat in samenwerking met anderen uiteindelijk meer en betere oplossingen kunnen worden gecreëerd, dan ieder voor zich.

Voor deze Challenge zijn we specifiek op zoek naar experts op het gebied van:

  • Social media analytics
  • (Big) Datavisualisatie
  • Community building
  • Crowdsourcing / crowdfunding / wisdom of the crowds
  • Online/Mobile campaigning
  • Gamification

DEELNEMEN?

Voor de Challenge wordt een beperkte groep experts geselecteerd. Meld je aan via onderstaand formulier. Uiterlijk 17 april hoor je of je geselecteerd bent om deel te nemen.