Donderdag 5 oktober, vanaf 13:30 organiseert Broadcast Magazine een vakdag in Beeld & Geluid in Hilversum. Tijdens de vakdag zal er een vijftal sprekers zijn die een scala aan onderwerpen zullen behandelen. De onderwerpen variëren van contentstrategie tot alternate reality en het belang van muziek in content. Broadcast Magazine en haar partners Mediaborrel Noord en de Broadcast Media society heten jullie graag van harte welkom.
De volgende sprekers zullen aanwezig zijn:
Matthias Scholten, Chief Content Officer bij RTL en creatieve libero
Matthias vertelt over het bouwen van lokale love brands in een markt vol internationale verleiders. Hij geeft een inkijkje in de contentstrategie van RTL en het bouwen aan merken die 24/7 beschikbaar zijn voor de consument. Merken waarbij elk mogelijk platform wordt ingezet en elk platform RTL even lief is. Want als de consument geen verschil meer maakt wat hij of zij wanneer en waar kijkt, waarom zou je dat als mediabedrijf dan nog doen?
Bolke Burnaby Lautier
De functie van Bolke Burnaby Lautier bij United is niet te omschrijven, maar grote internationale klanten weten hem altijd te vinden als ze een vraag hebben over het registreren van popconcerten in 4K. Vraag het Beyoncé, U2, Cold Play, The Rolling Stones of Katy Perry, om maar wat namen te noemen, dan wel de petrol heads van The Grand Tour op Amazon. Als het ‘anders moet’, weet Bolke raad met behulp van de nieuwste techniek. En hij kan daar als geen ander over vertellen.
Ralf van Vegten
Als CIO van NEP The Netherlands is Ralf van Vegten verantwoordelijk voor alle broadcast- en mediatechnologie. NEP is voorloper op het gebied van fotorealistische augmented reality (AR), waarvan opdrachtgevers voor onder meer dagelijkse (live) sportprogramma’s en grote entertainmentshows steeds meer gebruikmaken. Ralf laat zien welke rol AR in de productie speelt. Ondersteund door recent beeldmateriaal van (live) producties benadrukt hij het verschil tussen traditioneel en state-of-the-art gebruik van AR.
Tamara Bos
Tamara Bos is sinds 1994 actief als scenarioschrijfster. Ze bewerkte talloze boeken van Annie M.G. Schmidt (Otje, Minoes, Wiplala), maar schreef ook veel eigen werk, zoals Het paard van Sinterklaas dat met een Gouden Kalf werd bekroond. Overal in de wereld winnen Nederlandse film- en dramaseries prijzen en worden makers uitgenodigd om les te geven. Tamara gaat uitgebreid in op het belang van hoogstaand jeugd- en familiedrama en waarom aanbieders als Netflix en Videoland hierin zouden moeten investeren.
Martijn Schimmer
In 1995 componeerde Martijn Schimmer zijn eerste leaderpakket voor Peter R. de Vries misdaadverslaggever. Vanaf dat moment is het balletje gaan rollen en is hij al meer dan 20 jaar componist voor films, tv-programma’s, idents, dramaseries en commercials. Martijn vertelt over het belang van muziek bij beeld en de rol die muziek kan spelen bij het verbinden van de offline en online kijkervaring. We denk allemaal na over een logo, lettertype of de vormgeving van de leader, maar hoe klinken we eigenlijk? En welk gevoel geeft de muziek mee aan het programma?
Aansluitend op de masterclasses vindt de Broadcast Media Society plaats waar jubilerend producent Harry de Winter als gastspreker aanwezig zal zijn.
Kijk voor meer informatie op de site van Broadcast Media