Content
12 juni 2019

AV-festival 2019

Tickets €30,-

Datum & tijd

Woensdag 13 juni van 11:00-18:00 uur en donderdag 14 juni van 10:00-17:00 uur

Voor alle makers van film, tv en nieuwe media is er het tweedaagse AV-festival. Op 12 en 13 juni komen makers uit Nederland en België samen in de Westergasfabriek in Amsterdam. Het is de plek waar bezoekers de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van film, broadcast en nieuwe media zien en ervaren. Het festival is een combinatie van lezingen, workshops, stands en ideaal om andere vakgenoten te ontmoeten.

Met korting naar het AV-festival?

Schrijf je nu via Media Perspectives in voor het AV-festival en ontvang een tientje korting op de toegangsprijs van 30 euro. Gebruik de code: 19MPEB05. Meer informatie en inschrijven voor het AV-festival

Media Perspectives op het AV-festival

De bezoekers kunnen zich laten inspireren op het gebied van broadcast, post production, cinematography en nieuwe media. Media Perspectives organiseert de sessie over nieuwe media. In deze sessie gaan we het hebben over de kansen van immersive media, kunstmatige intelligentie en data op de beleving. Met geslaagde praktijkvoorbeelden en professionals die hun visie delen.

Kom jij naar een van onze sessie op:

  • woensdag 12 juni, 13:30-14:30
  • donderdag 13 juni, 14:00-15:00

De moderatie van deze sessies is in handen van Monique van Dusseldorp.

New media cases

Tom Titulaer over Dynamic Video voor Booking.com en Netflix (woensdag + donderdag)
Het digitale productiebedrijf MediaMonks creëerde dynamische videocampagnes voor verschillende grote bedrijven. De creative director Tom Titulaer presenteert over de kansen en mogelijkheden van Dynamic Video aan de hand van een campagne voor Booking.com en Netflix.

René van Engelenburg over verhalen vertellen in de publieke ruimte (woensdag + donderdag)  
De kracht van nieuwe technieken, kunst en openbare ruimtes combineren, dat doet pionier DROPSTUFF.nl. Bij DROPSTUFF.nl experimenteren ze met in kunstproject ‘De Koude Kermis’ met sensoren, kunstmatige intelligentie, virtual- en augmented reality. Dit heeft geleid tot een serie attracties die rondreizen door Nederland. Het project won de NICE Award 2019, een Europese prijs voor innovatie in de creatieve industrie.

Geert Vos en Joanna Krajewska over het analyseren van duizenden video’s in milliseconden (woensdag)
Het doorzoeken van 200.000 video’s om Max Verstappen te vinden zou normaal gesproken dagen duren, maar met de technologie van Media Distillery kan dit in milliseconden. Hun gezichtsherkenning systeem kan duizenden gezichten identificeren door middel van een deep-learning algoritme.

Sjef Pijnenburg over de toekomt van Video on Demand (donderdag)
Bedrijven als Ziggo, KPN, Dutch Film Works en Disney kloppen bij ODMedia aan voor video encoding, DVD en Blu-ray authoring, de bouw van complete video-on-demand platformen en levering aan VOD platformen als iTunes en Netflix. Wekelijks leveren zij hun diensten aan meer dan 200 partijen in 35 landen. Maar waar gaat de toekomst van video on Demand heen volgens CEO Sjef Pijnenburg?