De Week van Duurzaamheid: Unbranded

"Met hun nieuwe Fietsplan wil Unbranded zo veel mogelijk medewerkers uit de auto en op de fiets te krijgen."

Unbranded heeft afgelopen zomer een Fietsplan geïntroduceerd bij hun medewerkers. Mikael Olsthoorn, general manager bij Unbranded, is er enorm enthousiast over. Hij hoopt dat dit andere bedrijven inspireert en overhaalt iets soortgelijks te gaan doen. 

Vertel eens over het Fietsplan.

“Sinds augustus kan iedereen die werkzaam is binnen een van de labels van de 360 Experience Group, waartoe ook Unbranded hoort, gebruikmaken van een mooie extra secundaire voorwaarde: een Fietsplan. Hiermee kun je een nieuwe (elektrische) fiets aanschaffen met belastingvoordeel. Tegen een vast laag bedrag per maand rij je op een gloednieuwe stadsfiets, racefiets, e-bike of een bakfiets van de zaak. Als het leasecontract is verlopen, mag je de fiets voor circa 20% van de nieuwprijs overnemen. Een top deal!”

Hoe past dit Fietsplan binnen de duurzaamheidsambities van Unbranded?

“Uiteraard hopen we hiermee te stimuleren dat zoveel mogelijk collega’s de auto laten staan en voor de fiets kiezen. Dat scheelt een hoop uitstoot en is een stuk beter voor het milieu. Daarnaast is het natuurlijk mooi dat het ook bijdraagt aan de gezondheid en vitaliteit van alle medewerkers. Dat is uiteindelijk ook een duurzame investering.”

Lees hier de andere artikelen van De Week van Duurzaamheid