19 november 17:30-20:00
SWITCH, container op
Joop van den Endeplein
1217 WJ Hilversum
Merk je dat je de balans tussen werk en privé kwijt raakt omdat je als ondernemer altijd ‘aan’ staat? Zoek je juist meer uitdaging of word je onzeker als je denkt aan de groei van je onderneming en jouw rol daarbinnen? De workshop Business Model You, die Media Perspectives in samenwerking Growthmatters organiseert, helpt je om aan de slag te gaan met jouw toekomst als ondernemer, ZZP’er of ondernemende werknemer.
Het zijn spannende tijden om als ondernemer of ZZP’er aan de slag te gaan en blijven. Opdrachten werven, het juiste talent aantrekken, een goed businessmodel definiëren… Maar ook op inhoudelijke gebied verandert er voor veel ondernemers veel door de technologische ontwikkelingen die zich in rap tempo voltrekken. Welke impact hebben de veranderingen op jouw werkzaamheden en jouw onderneming? Is jouw onderneming/werk over vijf jaar nog hetzelfde? Wat vind je leuk, welke waarde voeg je toe als mens én ondernemer? Deze workshop Business Model You geeft je een steuntje in de rug om erachter te komen welke kant je op wilt met jouw loopbaan en onderneming.
Business Model You is gebaseerd op het Business Model Canvas van Alexander Osterwalder, één-pagina-Canvas-methode, die al duizenden organisaties en personen wereldwijd heeft geholpen zichzelf opnieuw uit te vinden.
ZZP-ers, ondernemers en ondernemende werknemers.
17.30 Inloop met soep en broodjes
18.00 Introductie Business Model You door Gerard Scheenstra en Rick van Dijk
19.00 Zelf aan de slag met Business Model You
20.00 Afsluiting met een borrel
Mijn naam is Gerard Scheenstra en ik ben een creatieve ondernemer, bedrijfskundige, coach en gastdocent/spreker. Ik ben sinds 1986 werkzaam in het bedrijfsleven en ben al een kleine twintig jaar actief als meervoudig ondernemer en coach. Wat ik heb gemerkt is dat verandering de enige zekerheid is: “Disrupt or be disrupted is the new normal”. Ik heb vanuit het business label Knowvium o.a. de Meten Coachen Actie (MCA) Methode ontwikkeld en pas die toe als coach en business coach. Als coach help ik graag mijn klanten om op een inspirerende, creatieve manier in de structuur van de MCA methode de toekomst vorm te geven en/of uitdagingen aan te gaan pakken. Het is mijn persoonlijke overtuiging dat ieder mens zijn/haar eigen verantwoordelijkheid heeft (en moet nemen) m.b.t. het eigen leven en de loopbaanontwikkeling. Mensen moeten zich blijven ontwikkelen, en wanneer je dit doet zul je meer kansen hebben om een baan te behouden of nieuw werk te vinden of te creëren.
Rick van Dijk werkt sinds 2015 als zelfstandig ondernemers en was daarvoor jarenlang werkzaam als innovatie-adviseur bij het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek.
Hij is binnen Media Perspectives onder meer verantwoordelijk voor het MediaMatters-programma. Daarin worden de oplossingen van startups en scale-ups gekoppeld aan de uitdagingen van mediabedrijven. Daarnaast heeft hij de opleiding tot coach duurzame inzetbaarheid volgens de Meten Coachen Actie-methode succesvol afgerond, en is gecertificeerd SCRUM-trainer.