8 oktober 2019

Talent Development Program (inschrijving gesloten)

Enige tot redelijke ervaring

Het Talent Development Program gaat dinsdag 8 oktober van start met een groep nieuwe talenten. Het Talent Development Program is dé springplank voor een carrière in de mediasector. Het is een zeven maanden durend intensief programma, waarbij jonge talenten extra kennis en vaardigheden opdoen, waardoor ze sneller kunnen doorgroeien in hun media-loopbaan.

Je verdiept je in de nieuwste technologieën, multiplatform content en business-vaardigheden, en werkt aan echte opdrachten van mediabedrijven. Ook is er uiteraard aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling.

Na het Talent Development Program:

  • heb je een uitgebreid netwerk van diverse contacten in de media;
  • heb je meerdere mogelijkheden gehad om mediabedrijven te laten zien wat je kan;
  • heb je kennis van de belangrijke processen in de media-industrie;
  • ben je op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen en kun je deze vertalen naar concrete activiteiten van mediabedrijven;
  • kortom: ben je helemaal klaar voor the real deal

De inschrijving voor het Talent Development Program 19-20 is gesloten. De inschrijving voor de volgende editie start in april 2020.

Deelnemers aan het Talent Development Program zijn super gemotiveerd om aan de slag te gaan in de media-industrie en te investeren in zichzelf. Je hebt passie voor alles wat met media te maken heeft, van het bedenken van een concept tot de uitvoering, van het nadenken over het business model tot de impact van een verhaal.

Kandidaten hebben:

  • Een afgeronde MBO-, HBO- of WO-opleiding en ben je minder dan drie jaar werkzaam;
  • Aantoonbare affiniteit met video, audio, digitale media en andere mediavormen;
  • Een zelfstandige werkhouding en teamspirit;
  • Een enthousiaste, gedreven en creatieve persoonlijkheid en ben je flexibel en proactief ingesteld;
  • Een groot verantwoordelijkheidsgevoel

Het Talent Development Program (TDP) duurt een zeven maanden, waar je gemiddeld één dag in de week praktijkgerichte workshops en exclusieve masterclasses volgt van professionals uit de praktijk. In drie blokken komen de thema’s Content & Creatie, Technologie & Innovatie en Business & Marketing aan bod.

  • Week 1: Media Safari – een exclusief kijkje achter de schermen bij leading mediabedrijven
  • Week 2: Masterclass – een verdiepende sessie om je kennis uit te breiden
  • Week 3: Workshop – een hands-on sessie waar je in multidisciplinaire teams aan de slag gaat
  • Week 4: Workshop – een tweede hands-on sessie
  • Week 5: Masterclass – een tweede verdiepende sessie
  • Week 6: Sprint – drie dagen met je team werken aan een real-life case van een mediabedrijf.

Daarnaast voer je opdrachten uit in de elearning-omgeving en krijg je een eigen loopbaancoach toegewezen. Na afloop van het TDP krijg je een deelname-certificaat.

Auke Kroese
30 juni 2017
“Eigenlijk leerde je van alles wat en dat vind ik het mooie van het TDP; je leert niet alleen werken in je vakgebied, maar ook daar buiten. Journalistiek, coderen, concepten maken voor TV programma’s en kleine producties, etc, het kwam allemaal voorbij in de vele masterclasses en workshop die we deden”
Joanne Landman
21 juni 2018
“De mediakennis die je hier krijgt, is de basis die je nodig hebt, maar waar niemand je specifiek wat over vertelt. Binnen je baan moet je maar een beetje ontdekken hoe alles er nu voor staat. Bij het TDP krijg je alles in presentaties aangereikt en kun je er met elkaar over doorpraten en dat weer in het perspectief van de praktijk zien. Super fijn!”
Annelieke de Graaf
21 juni 2018
“Het leuke is dat we opdrachten krijgen van opdrachtgevers als BNNVARA en NEP. Doordat het opdrachten zijn waar de bedrijven eventueel mee aan de slag gaan, motiveert het iedereen om een zo tof mogelijk concept te presenteren.. Bovendien hebben mijn mede-trainees allemaal andere banen in de mediabranche. De uitwerking van de opdrachten wordt daardoor nog leuker, omdat iedereen een andere kijk heeft op wat leuk is en wat de mogelijkheden zijn.”