23 september 2019

Sociale media – van strategie tot plan van aanpak

Enige tot redelijke ervaring
Inschrijven € 1050 (vrij van BTW)

Aangeboden door onze partner Hogeschool Utrecht.

Hoe organiseer je social activiteiten tot een strategische aanpak? En met welke contentstrategie maak je van leden en volgers online ambassadeurs? Na de cursus Sociale media – van strategie tot plan van aanpak kun je elke social media-uitdaging doelgericht aanpakken.

Tijdens de cursus leer je hoe je moet beginnen met de vertaalslag van organisatiedoelstellingen naar haalbare online doelstellingen en met welke tools je resultaten meet. Daarnaast leer je waar jouw klanten, leden of ambassadeurs zich online bevinden en kun je een social story creëren.

Leerdoelen

Wat draagt social media (marketing) bij aan onze doelstellingen?

  • Wat is de (marketing)waarde van al die volgers en fans?
  • Hoe weten we welke social inspanningen voor ons relevant zijn?
  • Hoe organiseer ik de huidige social activiteiten tot een strategische aanpak?
  • Met welke contentstrategie maak ik van leden en volgers online ambassadeurs?

Meer informatie en inschrijven vindt u op de website van de Hogeschool Utrecht.

Hbo werk- en denkniveau. Een goede basiskennis van social media is een vereiste. Deelnemers voor deze cursus worden geselecteerd. Graag ontvangen wij je cv.

Je aanpak begint bij de vertaalslag van de organisatiedoelstellingen naar haalbare social kpi´s. Je leert hoe je met de juiste tools onthult wat de social hotspots van de communities rondom jouw organisatie zijn. Vervolgens leer je met de combinatie van deze data en je kennis van de social-mediakanalen een social story creëren. We laten zien hoe je deze vertaalt naar relevante social activaties. Ook leer je overzichtelijke en overtuigende rapportages maken.