Aangeboden door onze partner Hogeschool Utrecht.
Het is makkelijker dan je denkt
“De meeste organisaties hebben moeite om meer zichtbaarheid en omzet te realiseren. Vooral via social media. But trust me, het is makkelijker dan u denkt.” Het digitale communicatieland- schap is volop in beweging. Daardoor is het voor elke communicatieprofessional een topsport om up-to-date te blijven. Net als alle andere ont- wikkelingen doorloopt ook social media de hele cyclus van belofte of hype tot volledig geïntegreerd en onmisbaar medium. En als professional weet u als geen ander dat de hype voorbij is. u voelt haarfijn aan dat ‘aantal volgers, likes en retweets’ niet uw grote doelstelling kanzijn.
Wat u leert
Tijdens de cursus Social media – van strategie tot plan van aanpak leert u zelf het antwoord vinden op deze vragen, zodat u voortaan zelf elke online communicatie uitdaging doelgericht kunt aanpakken. We gaan dieper in op wat een goede social mediastrategie kan doen voor uw organisatie. We laten u zien hoe uw aanpak moet beginnen bij de vertaalslag van de organisatie- doelstellingen naar haalbare social kpi´s. Hoe u met de juiste tools onthult wat de social hotspots van de communities rondom uw organisatie zijn, zoals uw klanten, leden, ambassadeurs enwerknemers.
U leert met de combinatie van deze data en uw feilloze kennis van de zes grootste social mediakanalen in Nederland een social story creëren. Vervolgens laten we u zien hoe u deze vertaalt naar relevante social activaties, gekoppeld aan de meest optimale customer journey. En uiteraard leert u hoe u al het bovenstaande kunt vatten in overzichtelijke en overtuigende rapportages.
De cursus is bedoeld voor com- municatieprofessionals en iedereen die binnen zijn organisatie bezig is met social media en/of het ontwik- kelen van een social media- strategie.
Jij weet als geen ander dat de inzet van social media vraagt om een resultaatgerichte en strategische aanpak. Daar vraagt niet alleen de markt om, maar ook de steeds socialer wordende organisatie achter jou.
De volgende thema’s komen aanbod:
Hoe meet u de effecten van een social media strategie op de communicatiedoelstellingen en zelfs de organisatiedoelstellingen?